Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

صدور هشدار طوفان برای نواحی جنوب‌شرقی آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر در شهر کلگری و یا اطراف آن هستید، بهتر است خود را برای یک طوفان حسابی و شرایط آب‌وهوایی غیرعادی در این زمان از سال آماده کنید.

سازمان Environment Canada در ساعت 3:21 دقیقه روز جمعه 26 آوریل به طور رسمی هشدار وقوع طوفان برای شهر کلگری را صادر کرد. در این اطلاعیه آمده که این شرایط از عصر روز شنبه در نواحی جنوب‌شرقی استان آلبرتا روی می‌دهد و طوفان‌های همراه با رعدوبرق را در این بخش‌ها شاهد خواهیم بود.

بعلاوه در اطلاعیه مذکور آمده که احتمالا هنگام عصر یک یا دو توده تندری و قیفی‌شکل بر روی مناطق Brooks و Medicine Hat نیر شکل خواهند گرفت. با تاریک شدن هوا پیشبینی می‌شود که بارش‌ها به برف تبدیل شوند و بین 15 تا 25 سانتی‌متر برف در مناطق بین Coronation تا Cypress Hills ببارد.

در شهر کلگری احتمال بارش‌ رگبار باران و برف در شب جمعه 60 درصد و در طول روز شنبه 30 درصد است. پیشبینی می‌شود در یکشنبه شب نیز تا 10 سانتی‌متر برف در سطح شهر ببارد.

ساکنین بخش‌های غربی آلبرتا هم باید منتظر وقوع بادهایی شدید تا 90 کیلیومتر بر ساعت باشند که همراه با برف خواهند بود. پیشبینی می‌شود از عصر شنبه تا صبح یکشنبه حدود 20 سانتی‌متر برف در منطقه Kananaskis ببارد.

روز یکشنبه بارش برف متوقف شده و دمای هوا نیز حدود 2 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

شاید این آخرین بارش برف این فصل در کلگری باشد، اما آسمان این شهر در گذشته نیز نشان داده که می‌تواند بسیار غیرقابل پیش‌بینی عمل کند!

منبع: dailyhive