Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

درآمد افتتاحیه Avengers: Endgame تمام رکوردهای سینمایی را شکست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فیلم Avengers: Endgame در افتتاحیه خود (اولین آخرهفتهٔ اکران) تمام رکوردهای سینمایی را شکست.

Endgame داستان بازگشت انتقام‌جویان برای مبارزه‌ای دیگر با تانوس (Thanos) را تعریف می‌کند که ضدقهرمان دنیای سینمایی ماروِل در ۱۰ سال اخیر بوده است.

چهارمین فیلم از مجموعه انتقام‌جویان که بیست و دومین فیلم از دنیای سینمایی ماروِل (MCU) است، ۶۴۴ میلیون دلار در گیشه‌های دنیا کسب کرده است. این بزرگترین افتتاحیه یک فیلم در تاریخ سینما ست.

و این در حالی ست که افتتاحیه هنوز تمام نشده است.

این بلاک‌باسترِ جدید دو کمپانی دیزنی و ماروِل (Marvel) رکوردی را شکسته که فیلم قبلی این مجموعه، Avengers: Infinity War، آوریل ۲۰۱۸ با درآمد ۶۴۱ میلیون دلاری ثبت کرده بود.

درآمد افتتاحیه Endgame «در خارج از امریکای شمالی» هم به ۴۸۷ میلیون دلار رسیده و رکورد قبلی را که فیلم The Fate of the Furious در سال ۲۰۱۷ با ۴۴۳ میلیون دلار ثبت کرده بود، شکسته است.

همچنین اکران Endgame در چین نیز بالاترین درآمد سه-روزهٔ ممکن را در این کشور رقم زده است: ۲۱۷ میلیون دلار تا این لحظه.

این فیلم که چهارشنبه راهی پرده‌های نقره‌ای شد در وطن خودش هم رکوردها را جابه‌جا کرده است.

Endgame در جمعه، روز اول اکرانش در امریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا)، درآمد ۱۵۶.۷ میلیون دلاری را رقم زد که ۳۷ میلیون دلار بیشتر از رکورددار قبلی یعنی Star Wars: The Force Awakens است.

دیزنی تخمین می‌زند که درآمد سه روز اول اکران Endgame در امریکای شمالی بین ۳۱۰ تا ۳۴۰ میلیون دلار باشد که به راحتی رکورددار قبلی Infinity War (با ۲۵۸ میلیون دلار) را پشت سر می‌گذارد؛ و این در حالی است که کمتر کارشناسی پیش‌بینی عبور آن از مرز ۳۰۰ میلیون دلار را داشت.

سینماهای زنجیره‌ای دنیا ۲۴ ساعت در تلاشند و حتی زمان اکران را هم اضافه کرده‌اند تا نیاز مخاطبین را برآورده کنند. کمپانی AMC Theatres دوشنبه اعلام کرد که ۱۷ سالنِ آن از پنج‌شنبه شب تا یکشنبه، یعنی ۷۲ ساعت بدون وقفه، پذیرای تماشاچیان خواهند بود.

این فیلم که زمان پخش آن حدود ۳ ساعت است، نظر مثبت منتقدین و تماشاچیان را هم کسب کرده، به طوری که نمرهٔ آن در Rotten Tomatoes روی ۹۶٪ است. CinemaScore هم نمرهٔ +A به آن داده است.

در حالی که این اعداد برای اکران یک فیلم شگفت‌انگیزند نباید فراموش کنیم که هیجان پیرامون Endgame شبیه هیچ‌یک از فیلم‌های قرن اخیر نبوده است. Endgame پایان بخش یک دهه داستان‌گویی در دنیای سینمایی مارول است؛ مجموع درآمد آنها بیش از ۱۹ میلیارد دلار بوده است.

حالا تنها پرسشی که باقی مانده این است: آیا Endgame می‌تواند رکورد فروش نهایی اکران را هم مال خود کند؟

این رکورد از سال ۲۰۰۹ در اختیار فیلم Avatar است که فروش جهانی‌اش به ۲.۷۸۸ میلیارد دلار رسید.

در رده دوم و سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های دنیا هم The Force Awakens و Infinity War قرار دارند که هر دو فیلم توسط زیرمجموعه‌های دیزنی، یعنی لوکاس فیلم و ماروِل استودیو ساخته شده‌اند.

تکمیلی: در فاصلهٔ نگارش و انتشار این خبر، فیلم Endgame توانست افتتاحیه سه روزهٔ خود را با عبور از مرز ۱ میلیارد دلار به پایان برساند. Endgame با رسیدن به ۱.۲ میلیارد دلار در آخرهفتهٔ اکرانش رکوردی دست‌نیافتنی ثبت کرده است.

منبع: CNN و Slate و The Verge