Thursday, April 18, 2024
-0.6 C
Calgary

جریمه شهروندان کلگری از آغاز طرح پاکسازی خیابان‌ها تاکنون به 2 میلیون دلار رسیده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید یک جریمه 80 دلاری آنقدرها هم زیاد به نظر نرسد، اما وقتی 20،000 عدد از این جریمه‌ها را کنار هم بگذاریم مبلغ آن سرسام‌آور خواهد شد.

هم‌اکنون بیش از 20،000 عدد جریمه مرتبط با برنامه پاکسازی شهر کلگری صادر شده است. این جریمه از شهروندانی گرفته شده که فراموش کرده‌اند خودروهای خود را در محل‌های اجرای برنامه پاکسازی شهر توسط مامورین شهرداری پارک نکنند.

شهرداری کلگری می‌گوید تاکنون نزدیک به 500 خودرو با جرثقیل به پارکینگ منتقل شده‌اند. به گفته شهرداری این کار برای آن انجام شده تا شهروندان کلگری به تابلوهای نصب شده در سطح شهر که زمان و محل پاکسازی بر روی آن نوشته شده، بیشتر توجه کنند.

درحالی تعداد 23،672 برگه جریمه در این شهر صادر شده، که تنها چهار هفته از برنامه پاکسازی 14 هفته‌ای شهرداری گذشته است.

اگر خودرو شما با جرثقیل حمل شود باید علاوه بر جریمه، هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و پارکینگ آن را نیز پرداخت کنید.

برنامه پاکسازی خیابان‌های کلگری از 1 آوریل آغاز شده و انتظار می‌رود تا ماه ژوئن نیز ادامه پیدا کند.

افرادی که این‌ جریمه‌ها را دریافت کنند می‌توانند آن را با تخفیف و به مبلغ 80 دلار در 10 روز اول بپردازند. در صورتی که این کار را نکنید مبلغ جریمه 90 دلار خواهد شد و پس از گذشت 30 روز، این مبلغ به 120 دلار خواهد رسید.

با در نظر گرفتن 23،672 برگه جریمه صادر شده تاکنون، اگر همه شهروندان در 10 روز ابتدایی جریمه‌ها را پرداخت کرده باشند مبلغ 1.89 میلیون دلار از این طریق به حساب شهرداری واریز شده است.

حال که اگر تمامی جریمه‌ها با تاخیر پرداخت شوند، مبلغ دریافتی تا 2.82 میلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

برای آن‌که از پرداخت جریمه 120 دلاری جلوگیری کنید می‌توانید به سایت اینترنتی شهرداری مراجعه کرده و از زمان پاکسازی و محل آن در سطح شهر مطلع شوید. در این سایت هرکس می‌تواند آدرس محل سکونت خود را جست‌وجو کند و با ثبت‌نام در سامانه طراحی شده، پیش از اجرای برنامه از طریق پیامک درباره آن باخبر گردد.

پاکسازی خیابان‌های مناطق مسکونی در تمام روزهای هفته انجام می‌شود. جاده‌های اصلی شهر نیز هنگام شب و به مدت چهار شب در هفته پاکسازی می‌شوند.

همیشه به تابلوهای نصب شده در مسیرهای شهری توجه کنید و خودروی خود را پیش از شروع عملیات پاکسازی، که از 6 صبح همان روز آغاز می‌شود، از خیابان خارج کنید. به این ترتیب از دریافت جریمه و یا حمل خودروی خود با جرثقیل جلوگیری خواهید کرد.

منبع: dailyhive