Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

طوفان برفی که آلبرتا را درنوردید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وقوع طوفان برفی که از اوایل وقت شنبه به استان آلبرتا رسید موجب فعال شدن هشدارهای هواشناسی اداره ECCC شد.

این آژانس پیشبینی کرد که بارش 30 سانتی‌متری برف در Carrot Creek و Rimbey، بارش 17 سانتی‌متری برف در Red Deer و بارش 14 سانتی‌متری برف در ادمونتون را خواهیم داشت.

سیستم بارشی کم‌فشار مذکور که جمعه شب از غرب ادمونتون وارد استان شد، در ادامه نواحی جنوبی و جنوب شرقی آلبرتا را تحت تاثیر قرار داد.

بارش برف در کلگری از حدود ساعت 2 ظهر روز شنبه آغاز شد و از ساعت 6 بر شدت آن افزوده شد.

طبق پیشبینی‌ها این سامانه را بادهای شدیدی که گاهی سرعت آن‌ها به 82 کیلومتر در ساعت می‌رسید نیز همراهی می‌کرد.

بارش گسترده برف خیس همراه با بادهای شدید موجب خطرناک شدن وضعیت جاده‌های اطراف کلگری گردید.

پلیس‌ شهر کلگری تایید کرده که حدود 120 خودرو در جاده‌های اطراف این شهر تصادف کردند، که 17 مورد از این تصادفات رخ داده بین ساعت 4:30 عصر تا 10 شب منجر به بروز صدمات به سرنشینان خودروها شده است.

در ساعت 7:20 دقیقه عصر RCMP با ارسال یک پیامک به رانندگان شهر، از آن‌ها خواست که به دلیل وضعیت نامناسب بزرگراه‌ها از انجام سفرهای غیرضروری جلوگیری کنند.

طبق این گزارش که RCMP منتشر کرده، همزمان با شدیدتر شدن طوفان تعداد زیادی تصادف نیز در نواحی جنوبی آلبرتا از جمله مناطق Beiseker، Cochrane، Airdrie و بخش‌های اطراف آن‌ها رخ داد. علت اصلی این سوانح دید بسیار پایین و کولاک همراه با باد شدید گزارش شد.

در ساعت 9:47 دقیقه شب اداره حمل‌ونقل استان آلبرتا طی یک اطلاعیه اعلام کرد که به خاطر شرایط بد آب‌وهوایی چندین بزرگراه در استان مسدود شده‌اند. در این گزارش گفته شده بود که برف سنگین، شرایط آب‌وهوایی غیرعادی و بادهای شدید رانندگی را در جاده‌های استان بسیار خطرناک کرده است.

به گفته 511 آلبرتا در ساعت 10:35 دقیقه شب، این شرایط غیرعادی باعث بسته شدن مسیرهای شرقی و غربی بزرگراه 1A بین کلگری و مورلی شد.

همچنین بزرگراه 1 که بین کلگری و گلیچن قرار داشت تحت تاثیر این شرایط قرار گرفت و رفت‌آمد خودروها در مسیرهای شرقی و غربی آن غیرممکن شد.

همزمان RCMP منطقه Cochrane نیز گزارش داد که یک اتوبوس با 15 مسافر در مسیر شرقی بزرگراه 1 در شرق بزرگراه 22 واژگون شده است. در این گزارش آمده که این اتوبوس پس از برخورد به خاکریز کنار جاده واژگون شده است. خوشبختانه در این سانحه هیچکدام از مسافران کشته نشدند، اما تعداد زیادی از آن‌ها با جراحات سطحی یا جدی به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش RCMP منطقه Chestermere نیز پس از قیچی کردن دو کامیون در مسیر سمت چپ بزرگراه 1 در ساعات اولیه صبح یکشنبه، 30 کامیون برای جلوگیری از بروز سوانح بیشتر در حاشیه بزرگراه توقف کردند. سرانجام در عصر روز یکشنبه ترافیک این بزرگراه به حالت عادی بازگشت.

مسیرهای شمال و جنوب بزرگراه 21 که بین بزرگراه 9 و بزرگراه 575 قرار داشت نیز در این طوفان مسدود شدند.

سرانجام RCMP در ساعت 1 ظهر روز یکشنبه اعلام کرد که بزرگراه 1 در ناحیه جاده 205 و بزرگراه 842 بازگشایی شده است.

تمام نواحی جنوبی استان آلبرتا از منطقه Red Deer به پایین، از ساعت 10:40 دقیقه شب روز شنبه درگیر بارش سنگین برف، یخبندان، کولاک و طوفان زمستانی شدند.

به گفته ECCC در سطح شهر کلگری نیز با ورود این سیستم بارشی بین 15 تا 20 سانتی‌متر برف باریده است.

میزان بارش برف در فرودگاه کلگری نیز حدود 8 سانتی‌متر گزارش شده است. البته به خاطر وزش بادهای شدید و شرایط طوفانی این سیستم، مطمئنا مقدار بارش گزارش شده با مقدار واقعی تفاوت داشته است.

در ساعت 2 بامداد روز یکشنبه بارش برف در شهر کلگری متوقف می‌شود، اما بادهای شدید و سرد این سیستم تا نزدیک ساعت 5 بامداد همچنان ادامه داشته است. همین بادهای سرد نیز موجب ماندگاری وضعیت بد جاده‌های اطراف شهر تا صبح روز بعد می‌شوند.

تا ساعت 10 صبح یکشنبه هشدارهای طوفان در سطح استان به جز سه ناحیه جنوب‌شرقی Cypress Hills، Lethbridge و Medicine Hat غیرفعال شدند.

برنامه پاکسازی خیابان‌های شهر کلگری نیز در هنگام وقوع طوفان شده بود. پس از پایان بارش برف ماموران شهرداری بلافاصله اقدام به پاکسازی جاده‌ها از برف کردند.

شما می‌توانید آخرین هشدارهای هواشناسی را همیشه در سایت اینترنتی  Environment Canada مشاهده کنید.

منبع: globalnews