Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

کانادایی‌ها در پنج سال اخیر از نظر اخلاقی افت کرده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخیرا نتایج یک نظرسنجی نشان داده که کانادایی‌ها شخصیت باادب اجتماعی خود را تا حدودی از دست داده‌اند. بیش از نیمی از افراد که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند اظهار داشتند مردم کانادا مانند گذشته خوش‌اخلاق نیستند.

این نظرسنجی که توسط موسسه Research Co شهر ونکوور انجام شده نشان داده که 52 درصد از شرکت‌کنندگان اعتقاد دارند مردم کانادا نسبت به پنج سال قبل از نظر اخلاقی افت کرده‌اند.

در نظرسنجی مربوطه 1،000 نفر از شهروندان بالغ کانادایی شرکت کرده‌اند. بر اساس این مطالعه افت اخلاقی ایجاد شده در شبکه‌‎های اجتماعی نیز قابل مشاهده است. از هر 10 نفر که مورد پرسش قرار گرفته‌اند 3 نفر (31 درصد) گفته‌اند که چندین بار در طول هفته و هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی با موارد بی‌اخلاقی برخورد می‌کنند.

تنها 8 درصد از شهروندان اعتقاد داشته‌اند که کانادایی‌ها نسبت به سال 2014 مودب‌تر شده‌اند. 33 درصد نیز می‌گویند وضعیت کانادایی‌ها از نظر اخلاقی همانند پنج سال پیش است.

بیش از 84 درصد از سوال‌شوندگان گفته‌اند خانواده‌ها قادر نیستند همانند گذشته رفتار اجتماعی مناسب را به فرزندان خود آموزش دهند و همین موضوع باعث افت اخلاقی در طول این سال‌ها شده است. 77 درصد نیز تاثیرات ناشی از برنامه‌های تلویزیونی و سینما را در این قضیه مقصر می‌دانند.

74 درصد افراد شکل‌گیری الگوهای نامناسب در جامعه از طریق هنرمندان، ورزشکاران و سایر شخصیت‌های اجتماعی مشهور را در این موضوع موثر می‌دانند. 59 درصد از افراد سوال شده نیز معلمان و سیستم آموزشی در مدارس را از علت‌های تشدید این وضعیت عنوان داشته‌اند.

نتایج این نظرسنجی بر اساس مطالعه آنلاین انجام شده از کانادایی‌های بزرگسال که در تاریخ 4 تا 7 آوریل 2019 صورت گرفته، بدست آمده است. تیم تحقیقاتی این موسسه می‌گویند داده‌های مطالعه مربوطه ممکن است حدود 3.1 درصد خطا داشته باشند.

منبع: dailyhive