Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

تظاهرات اعتراضی دانش‌آموزان آلبرتا علیه تغییرات جیسون کِنی در سیستم آموزشی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پیش‌تر در پیکوبینو خواندید که UCP به رهبری آقای جیسون کِنی، با پیروزی در انتخابات استانی به دنبال ایجاد تغییراتی در قوانین آموزشی است. و دانش‌آموزان آلبرتا با تظاهرات اعتراضی به استقبال او رفته‌اند، چون با اینکه هنوز به سن رای‌دهی نرسیده‌اند اما راه مقابله هم روی آنها کاملا بسته نشده است.

از جمله مواردی که دانش‌آموزها به آن معترضند حذف قوانینی ست که از تشکیل گروه‌های همجنسگرا-عادی (GSA) محافظت می‌کنند.

این تظاهرات که توسط خود دانش‌آموزها ترتیب داده شده بود دیروز صبح در سرتاسر آلبرتا برگزار شد تا مراتب مخالفت قشر نوجوان علیه سیاست‌های آقای کِنی، به گوش او و حزب UCP رسانده شود.

کِنی می‌خواهد قانون آموزش (لایحه ۱۰) را جایگزین قانون مدارس (لایحه ۲۴) کند که قبلا حزب NDP آن را برای اداره امور تصویب کرده بود.

از جمله مواردی که مورد اختلاف است الزامی بودن دریافت مجوز از مدیران مدارس برای تاسیس اتحادیه‌های همجنسگرا-عادی است و همه مدارس صرفا بایستی سیاست‌های عمومی در زمینه محافظت از دانش‌آموزان +LGBTQ را رعایت کنند.

بازگشت به قانون آموزش ۲۰۱۴ به معنی حذف حق پنهان ماندن گرایشات جنسی دانش‌آموزان از والدین‌شان است و مسئولین مدارس باید این موارد را به اولیای بچه‌ها گزارش کنند. چیزی که قبلا توسط مدارس خصوصی و والدین به چالش کشیده شده بود.

خانم اِیمی (Aimee) که یکی از سخنگویان این تظاهرات بود، در گفتگو با رسانه‌ها گفت که دانش‌آموزان فقط می‌خواهند یک تظاهرات ۲۰ دقیقه‌ای آرام و صلح‌آمیز داشته باشند و در آن دغدغه‌های خود را مطرح کنند:

«هدف این راهپیمایی اعتراض و جلوگیری از بازگشت به لایحه ۱۰ است. این لایحه، یا همان قانون آموزش، به مربیان اجازه می‌دهد که حضور بچه‌ها در یک گروه همجنسگرا-عادی (GSA) را به والدین گزارش کنند.»

«علاوه بر این، مدارس دیگر مجبور نخواهند بود قوانین واضح و مجزایی برای محافظت از زورگویی علیه اعضای +LGBTQ2S رعایت کنند. ما امیدواریم که دولت استانی لایحه ۲۴ را رها کند تا اجرای آن ادامه یابد.»

خانم اِیمی در این تظاهرات تنها نبود و ساعت ۹:۳۰ صبح تظاهرات در سرتاسر استان در جریان بود.

تابلوها و پلاکاردها آماده شده بودند و زنجیره‌های انسانی به سمت مجلس آلبرتا به راه افتاده بودند.

برای نمونه می‌توانید به ویدیوها و توییت‌های زیر نگاه کنید که صدای دانش‌آموزان در حمایت از GSA ها به وضوح شنیده می‌شود:

منبع: Daily Hive