Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

آیا حذف لایک‌ها در اینستاگرام برای افزایش خلاقیت محتواسازها بهتر است؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اینستاگرام چند روز قبل اعلام کرد که یک ایده جدید را در کانادا تست خواهد کرد، که چیزی نیست جز حذف شمارش لایک‌ها برای پست‌های کاربران.

و جالب اینکه، این کمپانی خیلی فوری هم این تست را شروع کرده است.

طبق گزارش بلومبرگ، فیسبوک که صاحب پلتفرم اینستاگرام است، می‌گوید که این ایده برای آوردن تمرکز بیشتر به محتوای عکس‌ها و ویدیوهایی است که مردم به اشتراک می‌گذارند— نه تعداد لایک‌هایی که هر پست دریافت می‌کند.

IMG_2057-1024x430.jpg

این یک تغییر اساسی در اپلیکیشنی است که کاربران عادی و کاربران حرفه‌ای معروف به Influencer ها از آن برای ارسال پُست‌ها و دریافت بیشترین لایک‌ها استفاده می‌کنند.

کریستین لی، که مدیر شبکه‌های اجتماعی است در گفتگویی با Talk Shop Media می‌گوید:

«قابل درک است، مدیران اینستاگرام پی برده‌اند که اینستاگرام از ایدهٔ اولیهٔ اپ —یک ابزار همرسانی برای ویدیو و عکس— منحرف شده و تبدیل به یک محل رقابتی، و جولانگاه سلبریتی‌ها شده است.»

«اگر انگیزه تولید محتوا دریافت لایک‌های بیشتر باشد، بدیهی است که محتوا تکراری می‌شود و تولید آن بر تاکتیک‌های لایک‌خور قرار می‌گیرد.»

Screen-Shot-2019-05-02-at-10.02.33-AM-1024x531.png

از آنجایی که ایده اصلی اینستاگرام از ابتدا دریافت لایک‌های بیشتر بوده است معلوم نیست با حذف آن Influencer ها چطور با مخاطب خود در ارتباط خواهند بود و از دنبال‌کنندگان خود درآمد کسب می‌کنند.

کریستین که یک صفحه اینستاگرام محبوب و یکی از وبلاگ‌های مشهور سبک-زندگی در کانادا به نام Suburban Faux-Pas را اداره می‌کند، پیوسته با برندهای مختلفی مثل امریکن اکسپرس، استلا آرتُویس، نوردستام، و … همکاری دارد.

او می‌گوید: «با حذف لایک انتظار دارم که استفاده از استوری‌های اینستاگرام افزایش چشمگیری داشته باشد. نمایش استوری‌ها از ابتدا بر اساس الگوریتم‌ها بوده، نه لایک‌ها. هر چه یک کاربر استوری‌های بیشتری به اشتراک بگذارد احتمال دیده شدن پست‌های او در فید دنبال‌کنندگانش هم بیشتر می‌شود.»

«قیمت خدمات با Influencer ها معمولا با افزایش لایک‌ها و فالوئرها بالا می‌رود ولی من امیدوارم که این تغییر باعث تمرکز روی کیفیت بالاتر، و هزینه‌های قابل تنظیم بر اساس معیارهای متنوع جذابیت محتوا شود.»

IMG_4379-2-556x1024.jpg

وقتی بحث بر سر درآمدزایی و تعامل با مخاطبین باشد، کریستین می‌گوید که اینستاگرام‌بازها خلاقیت زیادی ندارند.

او می‌گوید: «به گمانم شاهد محتواهای متنوع‌تر از Influencer هایی خواهیم بود که تا قبل از این سرگرم تولید ویدیو و عکس برای لایک بیشتر بودند. به نظر من این تغییر مثبتی است و امیدوارم Influencer ها هم آن را فرصتی برای افزایش خلاقیت خود ببینند.»

منبع: Daily Hive