Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

قاره اروپا به آرامی به کانادا نزدیک می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

درست است که اروپا ممکن است یک مالیات توریستی جدید در سال ۲۰۲۱ وضع کند، اما ساکنین امریکای شمالی ۲۵۰ میلیون سال دیگر می‌توانند از راه زمین به این قاره سرسبز بروند. پس احتمالا بی‌حساب می‌شویم، نه؟

جغرافی‌دان‌ها مدت‌ها به بررسیِ دقیق رویدادهای زمین‌شناختی در ساحل پرتغال مشغول بوده‌اند، جایی که به نظر می‌رسد یک صفحهٔ زمین‌ساختی (تکتونیک) در حال پوست انداختن است و این می‌تواند شروع شکل‌گیری یک منطقهٔ فرورانش کاملا جدید باشد.

در پژوهشی از Geological Magazine می‌خوانیم که اگر صفحات تکتونیک واقعا در حال فرو رفتن در هم باشند، این می‌تواند مرحلهٔ آغازینِ کوچک شدن اقیانوس آتلانتیک و نزدیک شدن اروپا به کانادا باشد.

معنی این برای شما جهانگردها چیست؟ خب، نوهٔ نوهٔ نوهٔ نوهٔ نوهٔ نوهٔ نوهٔ نوهٔ شما —چند نسل پیش یا پس— احتمالا می‌تواند خیلی راحت‌تر و از راه زمین به اروپا برود!

National Geographic می‌گوید قاره‌ها و زمین‌های بزرگ سیارهٔ ما در طول تاریخ شکل‌گیری این کرهٔ آبی حداقل سه بار به هم پیوسته و تشکیل اَبَرقاره داده‌اند و دوباره جدا شده‌اند.

این حرکت‌ها در اثر فرورانش بخش‌هایی رخ می‌دهند که پوستهٔ اقیانوس‌ها را می‌کشند، رُویهٔ زمین را جابه‌جا می‌کنند، و در نتیجه قاره‌ها را با خود جا به جا می‌کنند.

پیش‌بینی شده است که ۲۵۰ میلیون سال دیگر، اَبَرقارهٔ بعدی به نام Pangaea Proxima تشکیل شود.

امیدواریم آن موقع هم در کنار شما باشیم و اخبار کانادا را برای‌تان مخابره کنیم. با پیکوبینو همراه باشید.

منبع: Daily Hive