Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

کلگری به کمک‌های مالی بیشتر برای پرداخت قبوض انرژی شهروندان نیاز دارد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

لاوری اشلمپ (Laurie Schlamp) پس از آن‌که شغل خود را به عنوان مددکار اجتماعی در شهر کلگری از دست داد، مدت دو سال است که به دنبال کار می‌گردد.

او در این مدت از بیمه بیکاری و مقدار زیادی از پس‌انداز خود استفاده کرده است.

این زن 59 ساله امسال قادر به پرداخت اجاره خانه خود نبوده و قبوض انرژی محل سکونت خود را نیز نمی‌توانسته پرداخت کند.

او در اینباره می‌گوید: این‌که شما هیچ درآمدی نداشته باشید و پس‌اندازی برای استفاده برایتان باقی نمانده باشد واقعا ترسناک است. من مدت زیادی از روز را به بررسی وسایل خود می‌گذراندم تا شاید اگر قابل فروش باشند بتوان با پول آن‌ها مدتی را سپری کنم.

اشلمپ سرانجام با 211 تماس گرفت و آن‌ها نیز او را با یک برنامه گسترده استانی آشنا کردند که هدفش کمک به افراد برای پرداخت قبوض آن‌ها است. در این برنامه شرکت‌های انرژی کمک‌های مالی خود را به سازمان United Way که در کلگری و ادمونتون مستقر است می‌دهند، و این سازمان نیز از این کمک‌ها برای حمایت و کمک به خانواده‌هایی که دارای مشکلات مالی هستند، استفاده می‌کند.

وندی تینان که مدیر ارشد امور مشارکتی Direct Energy است می‌گوید: با شروع سرمای سخت امسال که یکی از سردترین زمستان‌های سال‌های اخیر بود، ما می‌دانستیم به زودی شاهد بالا رفتن قیمت انرژی تا 14 درصد، آن هم تنها در ماه فوریه خواهیم بود. به این ترتیب قابل پیشبینی بود که شهروندان آلبرتا با مشکلات متعددی در پرداخت قبوض خود روبرو شوند.

به گفته تینان مبلغ 175،000 دلار در حساب صندوق اضطراری Direct Energy موجود بوده که بخشی از تعهد سه ساله و 500،000 دلاری شرکت در سه سال آینده است.

از زمان در نظر گرفتن این بودجه در سال 2017 بیش از 400 خانواده آلبرتایی توانسته‌اند به این کمک مالی اضطراری دسترسی پیدا کرده و در مواقع بحرانی از آن برداشت کنند. در سال 2018 این کمک مالی توانست به 279 خانواده آلبرتایی کمک کند.

سامانه 211 و برخی دیگر از موسسات وظیفه تشخیص افراد نیازمند و معرفی آن‌ها برای استفاده از بودجه اضطراری Direct Energy را برعهده دارند. کمک‌های مالی برای اهالی آلبرتا علاوه بر حمایت‌های بعمل آمده از طرف شرکت‌های تامین‌کننده انرژی، از طرف United Way of Calgary and Area، و Alberta Capital Region تامین می‌شود.

به گفته Calgary’s Distress Centre بیشتر تماس‌های گرفته شده با این واحد از سوی افرادی است که به نوعی درگیر مشکلات مالی هستند. از سال 2017 تا 2018 این مرکز شاهد افزایش 36 درصدی در تعداد افرادی بوده که برای پرداخت قبض خود نیاز به کمک پیدا کرده‌اند.

مایک کواک که مشاور بخش بودجه برای نیازهای اولیه در این مرکز است می‌گوید: بدون شک در سال‌های اخیر نیاز به این کمک‌های مالی افزایش پیدا کرده است. ما هر ماه صدها تماس تلفنی دریافت می‌کنیم که اکثر آن‌ها در مورد نیاز مالی افراد در زمینه‌های گوناگون است.

او در ادامه افزود: این تماس‌ها شدیدا ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و همواره برای کمک به آن‌ها تحت فشار هستیم. همکاران ما در این مرکز به شدت نگران آن هستند که تا آخر ماه چه بر سر این افراد خواهد آمد. آیا کودکان آن‌ها در خانه‌ای گرم خواهند بود؟ آیا غذای کافی خواهند داشت و یا انرژی کافی برای روشن نگه داشتن چراغ و درست کردن غذا دارند؟

دولت آلبرتا یک مهلت قانونی در فصل زمستان وضع کرده که بر اساس آن در صورت عدم پرداخت قبوض انرژی از سوی افراد بین اول ماه اکتبر تا 15 آوریل، امکان قطع انرژی از سوی شرکت‌ها وجود ندارد. حال که این مهلت قانونی به اتمام رسیده برخی از خانواده‌ها اخطار قطع انرژی دریافت کرده‌اند. شرکت‌های انرژی به شدت پیگیر آن هستند تا خانواده‌هایی را که پرداخت آن‌ها به تعویق افتاده قانع کنند تا هرچه سریع‌تر هزینه انرژی خود را بپردازند.

منبع: globalnews