Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

نرخ ورشکستگی در آلبرتا ۲.۵ برابر نرخ ملی کانادا ست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نرخ ورشکستگی‌ها در آلبرتا رو به افزایش است و آلبرتایی‌های بیشتری در سه ماههٔ اول ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه پارسال، اعلام ورشکستگی کرده‌اند.

همزمان در کل کانادا شاهد افزایش ۶ درصدیِ ناتوانی در پرداخت بدهی‌ها (اِعسار) بین مصرف‌کننده‌ها هستیم، اما د«فتر ناظر ورشکستگی در کانادا» می‌گوید که افزایش همین نرخ در آلبرتا بیش از دو برابر میانگین ملی بوده است.

در بازهٔ ۳۱ مارس ۲۰۱۸ تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹ در آلبرتا شاهد افزایش ۱۵.۲ درصدی در نرخ ورشکستگی و اظهارنامه‌های مصرف‌کنندگان برای تسویه بدهی‌ها با اعتباردهندگان بوده‌ایم.

اظهارنامه مصرف‌کننده (Consumer Proposal) یک طرح است که در قالب آن شما می‌توانید درصدی از بدهی خود را به اعتباردهندگان بپردازید یا این که زمان تسویه بدهی را تمدید کنید تا از پس بازپرداخت پول بر آیید.

در داخل آلبرتا، وضعیت اهالی کلگری اندکی بهتر از ادمونتون بوده است؛ کلگری شاهد ۸.۵ درصد و ادمونتون ۱۰.۶ درصد افزایش ورشکستگی در همین بازه بوده است.

نه فقط مصرف‌کنندگان ضربه سختی خورده‌اند، بلکه کسب‌و‌کارها هم آمار ورشکستگی بالایی داشته‌اند؛ تعداد ورشکستگی‌های تجاری در آلبرتا در این فصل ۴۲ درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد.

در فاصله ۳۱ مارس ۲۰۱۸ تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹، دقیقا ۵,۱۱۴ فرد و ۱۷۵ کسب‌و‌کار در آلبرتا اعلام ورشکستگی کرده‌اند.

منبع: Daily Hive