Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

ایستگاه Stampede CTrain بازسازی می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قرار است با بازسازی ایستگاه Stampede CTrain راه دسترسی اهالی کلگری به مرکز اصلی تفریح و سرگرمی تغییر کند.

بیشتر مردم کلگری پس از اتمام گشت و گذار شبانه استمپید یا اتمام بازی‌های هاکی، برای بازگشت به خانه ایستگاه Stampede CTrain را انتخاب می‌کنند.

آن‌ها برای رسیدن به یکی از صدها قطاری که در ایستگاه توقف دارند باید از پل‌های عابر و تقاطع‌های مختلفی عبور کنند. قرار است در کمی بیش از ۴ سال دیگر آن‌ها بتوانند در یک ایستگاه جدید که راه دسترسی آن از طریق پیاده‌رو است سوار قطار شوند.

ایستگاه قطار مجاور Calgary Stampede Park  کاملا دگرگون خواهد شد و البته برای چند ماه ترافیک منطقه و محل گذر عابران را مسدود می‌کند.

برنامه ساخت ایستگاه روز جمعه یعنی یک هفته قبل از جلسه انجمن حمل و نقل منتشر شده است. آن‌ها یک ایستگاه هم سطح زمین که از نقاط متعددی قابل دسترس است را نشان داده‌اند و همچنین پیاده روهایی کنار خیابان که در آن محلی برای توقف عابران پشت چراغ راهنمایی تعبیه شده است.

طرح جدید این محله شلوغ را حسابی دگرگون خواهد کرد. ایستگاه فعلی هر هفته ۱۱۱٬۳۰۰ مسافر دارد که قرار است کاملا خراب شده و از نو ساخته شود، در نتیجه ماه‌ها تعطیل خواهد شد که البته شهردار Naheed Neshi ‌می‌گوید به یک سال نخواهد کشید.

برای این مدت زمان استفاده از اتوبوس پیشنهاد شده است. پیش بینی شده در حین ساخت و پس از تکمیل پروژه سمت شمال و شرق دارای ترافیک و تاخیر بیشتری باشد. پس انتظار شکایت‌های مردم را داشته باشید.

این طرح قرار است بزرگ‌تر از نیاز جمعیت فعلی اجرا شود و نیازهای افراد دارای محدودیت‌های حرکتی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

Neshi گفت:«مردم پیاده روی بسیار بهتری خواهند داشت.» اگر از رستوران‌ ها و بارهای خیابان 17 قدم بزنید به ایستگاه می‌رسید.

انتظار می‌رود کل پروژه که شامل پل LRT‌ بالای رودخانه Elbow نیز می‌شود از سال ۲۰۲۰ تا آخر ۲۰۲۳ یعنی حدود ۳ سال طول بکشد.

ایده در اینجا این است که Park Stampede و کلیه قسمتهای پارک رودخانه ویکتوریا را به Beltline متصل سازند و یک منطقه وابسته شکل گیرد. فایده اصلی آن است که دسترسی به پارک Stampede بخصوص زمان رویدادهای مهم بسیار آسان‌تر می‌شود.

هنوز گزارشی از برآورد هزینه‌ها منتشر نشده است. در سال‌های پیش رو شاهد تغییرات زیادی در منطقه خواهیم بود.

منبع: CBC