Wednesday, April 17, 2024
-0.6 C
Calgary

کوچک‌ شدن کاندوهای مترو ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق اطلاعات جدید منتشر شده توسط اداره آمار کانادا، کاندوهای مترو ونکوور (Condominium) به سرعت در حال کوچک شدن هستند.

به گفته Better Dwelling کاندوی متوسط ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ حدود ۷۴۹ فوت مربع وسعت دارد یعنی ۳.۶٪ کمتر از واحدهای ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵.

کمی بیشتر به عقب برگردیم نسبت به سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۰ نزدیک به ۱۶٪ کوچک‌تر شده‌اند.

اما کاهش در مترو ونکوور در مقایسه با تورنتو نسبتا کم است، واحدهای ساخته شده تورنتو بین سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ حدود ۴۰ درصد از آنهایی که در دوره سال ۱۹۹۰ساخته شده اند،کوچک‌تر شده‌اند. آپارتمان‌های با وسعت ۶۴۷ فوت مربع  در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، ۵٪ کوچکتر از واحدهای ساخته شده بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵هستند.

موج کاندوهای کوچکتر روند جالبی در هر دو شهر ایجاد می‌کند. در اواخر دهه ۱۹۸۰، توسعه دهندگان آن‌ها را جایگزین مسکن سنتی دیدند. واحدهای دارای  چندین اتاق خواب ساخته شدند، فرض می‌شد که خانواده‌ها در آن ساکن خواهند شد.

در حال حاضر اتاق یک خواب (گاهی اوقات کمتر) استاندارد است. سطح ثبت ساخت و ساز به این معنی است که این امر به شکل جمعیتی آینده کمک خواهد کرد. هر دو شهر کاملا نشان می‌دهند که  ساکنان آینده در این مکان ها تنها کار خواهند کرد و سکونت طولانی نخواهند داشت. تورنتو حتی نسبت به ونکوور که جمعیت بیشتری دارد نیز سریع‌تر به سمت کوچک شدن پیش می‌رود.

احتمالا عوامل متعددی برای کوچک‌ شدن کاندوهای مترو ونکوور و تورنتو  وجود دارد.

در حالی که تقاضا برای واحدهای خانوادگی وجود دارد، بخش روبه رشدی از جمعیت جوان‌تر انتخاب می‌کند تا ازدواج و آغاز تشکیل خانواده خود را به تاخیر بیاندازد، یعنی نسبت به چند دهه قبل، تقاضای کمتری برای فضاهای بزرگتر وجود دارد . تغییر روند مصرف کننده یکی از عوامل است.

واحد‌های کوچک‌تر برای اجاره کنندگان جوان بصرفه‌تر هستند و تعداد آن‌ها در هر دو شهر رو به افزایش است.

بعضی از سیاست‌های شهرداری‌های اخیر، مانند شهرهای ونکوور، به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا واحدهای کوچکتر – به اندازه یک میکرو واحد – بسازند. به عنوان مثال، Rental 100 Secured Market Rental Housing حجم مسکن را تا سطح 320 فوت مربع کاهش خواهند داد.

منبع: Dailyhive