Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

گزارش مطالعاتی درباره مشکلات ترافیکی شمال کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از انجام یک مطالعه منطقه‌ای در حوزه حمل‌ونقل، لیستی طولانی از پروژه‌ها برای حل بحران کنونی پیشنهاد شده است. از جمله پروژه‌هایی که برای بهبود وضعیت ترافیکی نواحی شمال شهر مطرح شده، پهن کردن بزرگراه کویین الیزابت به هشت مسیر در محدوده Stoney Trail است.

این مطالعه در مجموع 161 پروژه را برای کمک به حل معضل ترافیک پیشبینی کرده که 98 پروژه آن به تعریض جاده‌ها، 40 پروژه به ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح و 23 پروژه نیز به حوزه حمل‌ونقل می‌پردازد. این پروژه‌ها بیشتر بزرگراه‌های استانی و جاده‌های روستایی که در ناحیه شمالی شهر قرار دارند را مدنظر دارند و زمانی بین 10 تا 20 سال برای اجرایی شدن آن‌ها پیشبینی شده است.

گرگ بولک که شهردار شهر Rocky View County است در اینباره می‌گوید: همه ما می‌دانیم که مشکلات ترافیکی متعددی در منطقه وجود دارند. بیشتر این معضلات در راه‌های ارتباطی بین Airdrie، Cochrane، Chestermere، کلگری و Rocky View County به چشم می‌خورند. من امیدوارم بودجه‌ای برای رسیدگی به این مشکلات کنار گذاشته شده باشد. استان ما در حال حاضر در شرایط اقتصادی بدی قرار دارد. اما با تمامی این‌ها امیدوار هستیم که با ساخت برخی زیرساخت‌ها بتوانیم شرایط بد موجود را قدری بهتر کنیم.

مطالعه صورت گرفته درباره وضعیت حمل‌ونقل نورث کلگری (NCRTS) با همکاری و حمایت شهرداری‌های کلگری، Airdrie، Rocky View County، Chestermere، Cochrane و اداره حمل‌ونقل آلبرتا انجام شده است.

این مطالعه لیستی از 10 پروژه مهم را منتشر کرده که برای بیشتر کردن ظرفیت ترافیکی بزرگراه QEll و شریان‌های عظیم شمال-جنوب این ناحیه ضروری هستند. هیچکدام از 23 پروژه حمل‌ونقلی این مطالعه در بین ده پروژه برتر جای نگرفته‌اند.

شرکت مهندسی ISL وظیفه بررسی جوانب تکنیکی این گزارش را بر عهده داشته است. کمیته منطقه‌ای نورث کلگری نیز این پروژه‌ها را بر اساس فاکتورهای گوناگون مانند رشد نواحی شهری، حمل‌ونقل کالا‌ها و ایجاد ارتباط بین مراکز اداری اولویت‌‍بندی کرده است.

این گزارش پیشبینی کرده که جمعیت نورث کلگری و نواحی اطراف آن در 20 سال آینده 65 درصد رشد پیدا کند. این در حالی است که در همین بازه زمانی ممکن است میزان مشاغل در این منطقه تا 75 درصد رشد کند.

نتایج نهایی گزارش NCRTS در جلسه هفته پیش کمیته روابط بین دولتی شورای شهر کلگری ارائه شد.

شهردار ناهید ننشی می‌گوید که برخی از این پروژه‌ها از جمله ساخت یک تقاطع غیرهم‌سطح جدید در بین مسیر Stoney و مسیر فرودگاه می‌تواند برای نواحی حاشیه‌ای مانند Rocky View County بسیار مفید فایده باشند، اما هزینه‌های سنگینی بر مالیات‌دهندگان ساکن شهر تحمیل خواهد کرد.

ننشی با اشاره به پروژه مرکز خرید عظیمی که شهرداری Rocky View County احداث کرده و موجب ایجاد ترافیک بار بیشتر در نواحی شرقی شهر شده گفت: زمانی که پروژه تقاطع غیرهم‌سطح بین دو جاده Stoney و فرودگاه را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که ساخت آن برای ما به اندازه Rocky View County اولویت ندارد. به نظر من این موضوع بسیار مهم است که به عنوان یک گروه واحد به تمام پروژه‌ها و مزایای آن‌ها برای هرکداممان نگاه کنیم. به این ترتیب می‌توانیم تصمیم بگیریم که در پروژه‌ای خاص همکاری کنیم و یا خیر، و این‌که آیا پروژه به سود ما خواهد بود یا نه.

پس از پایان این جلسه ننشی مطالعه انجام شده را به عنوان نقشه راهی برای بهبود زیرساخت‌های حاشیه‌ای شهر بسیار با اهمیت ارزیابی کرد. اما با این حال او اعتقاد دارد که تصمیم‌‌گیری شهرداری‌ها و مقامات استانی درباره اولویت‌بندی این پروژه‌ها و این‌که کدام‌یک باید پیش از بقیه اجرایی شود، احتمالا زمان خواهد برد.

او در ادامه گفت: سوال اصلی این است که چگونه می‌توانیم با شهرداری‌های منطقه‌ای همکاری کنیم تا شرایط رشد برای تمام منطقه فراهم شود؟ در حال حاضر کلگری و Chestermere دارای یک ناحیه حاشیه‌ای مشترک هستند، چگونه باید این ناحیه را مدیریت کنیم؟ چگونه می‌توانیم با وجود تفاوت‌ها، یک رشد منطقی و صحیح را داشته باشیم که به سود تمام ساکنین منطقه تمام شود، اما فشار زیادی بر منابع و زیرساخت‌های کلگری وارد نیاید.

وزیر جدید حمل‌ونقل آلبرتا ریک مکلور که پیش از این در دولت PC مشغول بوده، روز جمعه گفت که مقامات استانی در حال تلاش هستند تا با همکاری شهرداری‌ها یک راه‌حل پیشنهادی و تکنیکی از میان لیست موجود گزارش NCRTS بیابند، تا قدری از مشکلات ترافیکی این منطقه کاسته شود.

مکلور در ادامه افزود: دولت ما به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل عمومی که کارآمد باشند و به اقتصاد استان نیز کمک کنند، علاقه دارد. ما به صحبت خود با این شهرداری‌ها ادامه خواهیم داد و اولویت‌های منطقه‌ای را به عنوان بخشی از فرایند برنامه‌ریزی اقتصادی در مقیاس استانی مدنظر قرار می‌دهیم.

همزمان با این بررسی‌ها یک مطالعه دیگر در حوزه حمل‌ونقل نواحی جنوبی و شرقی شهر کلگری نیز در حال انجام است.

منبع: calgaryherald