Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

نشستن یا خوابیدن در پیاده‌روهای Penticton جریمه دارد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداری شهر Penticton در بریتیش‌کلمبیا تصمیم گرفته با ممنوع کردن نشستن و خوابیدن در پیاده‌روهای خیابان‌های مرکزی شهر در ماه‌های تابستان، ظاهر ‌آن‌ها را بهبود داده و نظافت این نواحی را تسهیل کند.

شورای شهر Penticton در اوایل هفته جاری با 5 رای مثبت در مقابل 2 رای منفی به اصلاح مقررات Good Neighbourhood رای داد. بر اساس قوانین جدید نشستن و یا خوابیدن در چندین خیابان این شهر از اول ماه مه تا 30 سپتامبر ممنوع خواهد شد.

اگر کسی از این قانون تبعیت نکند ممکن است توسط مامورین پلیس و یا کارمندان شهرداری 100 دلار جریمه شود.

جودی سنتز که از اعضای شورای شهر است می‌گوید که اصلاح این قانون امری ضروری بوده است. او اعتقاد دارد که درخواست عمومی برای نظافت نواحی مرکزی شهر بسیار بالا بوده و همین موضوع آن‌ها را مجبور به وضع این قانون کرده است.

او در ادامه افزود: مدت بسیار زیادی است که شهروندان بر اعضای شورای شهر فشار می‌آورند تا چاره‌ای برای این شرایط پیدا کنیم. ما تصمیم کنونی را ناگهانی نگرفته‌ایم. ما برای اصلاح این قانون مشورت و تامل بسیاری کرده‌ایم و این کار را برای پاکیزگی و جذابیت بیشتر نواحی مرکزی شهرمان انجام داده‌ایم. ما اعتقاد داریم که این کار به مصلحت شهرمان است.

جیک کیمبرلی نیز که از اعضای شورای شهر Penticton است در مورد جمعیت بی‌خانمان این شهر صحبت کرد. او اعتقاد دارد که تکدی‌گری و وجود افراد بی‌خانمان در این ناحیه به ساکنین و صاحبان کسب‌وکار آسیب می‌رساند.

او در ادامه گفت: این واقعا ناراحت‌کننده است که شورای شهر و شهرداری باید به دنبال راه‌هایی برای ممنوعیت استفاده از پیاده‌روها بگردند. افراد بی‌خانمان با حضور در این مناطق به دنبال کسب درآمد هستند. متاسفانه حضور آن‌ها در این نواحی به کسب‌وکار ساکنین که برای استفاده از این پیاده‌روها هزینه پرداخت می‌کنند ضربه می‌زند. کسبه این خیابان‌ها برای فعالیت در فروشگاه‌های خود هزینه و مالیات می‌پردازند. این موضوع که بسیاری از فعالیت‌های انجام شده در پیاده‌روهای اطراف این فروشگاه‌ها به کسب‌وکار ساکنین آن‌ها آسیب می‌زند، مالکین را به شدت آزار می‌دهد.

کمپلوات یکی از دو عضو شورای شهر است که با وضع این قانون مخالفت کرده است. او می‌گوید که متاسفانه شورای شهر هیچ راه‌حل و محل جایگزینی برای افراد بی‌خانمان ندارد.

او در اینباره می‌گوید: زمانی که ما به افراد بی‌خانمان دستور می‌دهیم تا بر روی پیاده‌روها ننشینند و یا در آن‌ها نخوابند، باید قبل از هرچیزی یک مکان جایگزین را برای آن‌ها درنظر گرفته باشیم. متاسفانه این کار صورت نگرفته است. به این ترتیب ما تنها در حال پاک کردن صورت مسئله هستیم و من با این کار مخالفم.

مراحل نهایی اجرایی شدن این قانون در حال انجام است.

منبع: dailyhive