Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

کاهش 99 درصدی تولید شراب بریتیش‌کلمبیا در سال جاری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

موج سرمای اواسط ماه ژانویه صنعت شراب بریتیش‌کلمبیا را دچار بحران کرده‌ است، تا حدی که پیشبینی می‌شود تولید آن طی سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته 99 درصد کمتر باشد.

بر اساس گزارش Wines of British Columbia سرمای شدید هوا که از 11 تا 15 ژانویه به بریتیش‌کلمبیا و نواحی غربی کشور نفوذ کرد، آسیب‌های گسترده‌ای به مزارع انگور وارد کرده است. دماهای کمتر از   -20درجه سانتی‌گراد در اوکاناگن ولی و نورث اوکاناگن برای بیش از 50 ساعت متوالی ادامه داشت که نتایج مخرب آن را هم‌اکنون می‌توان مشاهده کرد.

طبق این گزارش سرمازدگی همیشه خطری جدی برای مزارع انگور است، اما هوای گرم و معتدل ماه دسامبر و اوایل ژانویه اثرات مخرب آن را بیش از پیش تشدید کرد.

پس از پایان موج سرما کارشناسان شروع به نمونه‌‌گیری از جوانه‌های تاک کردند، اما متاسفانه در بیشتر موارد نشانه‌ای از حیات در جوانه‌های اولیه و ثانویه مشاهده نشد. در نتیجه احتمالا تنها 1 تا 3 درصد حجم تولید معمول را داشته باشیم که بیشتر آن نیز متعلق به فریزر ولی و ونکوور آیلند (نواحی به نسبت گرم‌تر) خواهد بود.

بنابر اعلام این گزارش در سال 2024 تولید شراب با محصولات انگور بریتیش‌کلمبیا 97 تا 99 درصد کمتر از میزان نرمال است؛ خبری بسیار ناراحت‌کننده برای دوستداران شراب که امسال باید نوشیدنی محبوب خود را کمتر بنوشند.

این شرایط علاوه بر کاهش بطری‌های شراب قفسه‌های فروشگاهی موجب کاهش 340 تا 346 میلیون دلاری درآمد مزارع و شرکت‌های تولید شراب خواهد شد. انتظار می‌رود این رویداد در مجموع زیان 440 تا 445 میلیون دلاری برای صنعت شراب استان به همراه داشته باشد.

جزئیات بیشتر درباره اثرات بلندمدت این رویداد بر سلامت انگور، از جمله شانس کاشت مجدد گیاه، در اواخر سال جاری منتشر خواهد شد.

طی تابستان گذشته نیز صنایع شراب اوکاناگن با خطر آتشسوزی‌های گسترده مواجه بود، مشکلی که به یک رویداد سالانه تبدیل شده است.

منبع: Daily Hive