Friday, April 26, 2024
8 C
Calgary

سه مجری پروژه ۵۰۰ میلیون دلاری توسعه BMO Centre انتخاب شدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بازطراحی BMO Centre بزرگترین مرکز همایش آلبرتا، قرار است توسط سه شرکت معماری اجرا شود تا این محل مهم در کلگری، به یک مرکز همایش در کلاس جهانی ارتقا یابد.

پنجشنبهٔ هفتهٔ قبل، پس از طی فرآیندی که به دریافت ۱۲ طرح پیشنهادی انجامید، CMLC (زیرشاخهٔ شهرداری کلگری) نام سه شرکتی را که برنده پروژه بازطراحی شده‌اند، اعلام کرد.

این تیم طراحی و معماری متشکل از شرکت معماری Stantec در ادمونتون، شرکت Populous در کانزاس، و شرکت S2 Architecture در ونکوور است. این گروه بزرگ مسئولیت بازطراحی این مرکز همایش را بر عهده دارند تا ظرفیت آن برای میزبانی از مصرف‌کنندگان، و برگزاری رویدادهای تجاری، مراسم ویژه، جلسات و کنفرانس‌ها افزایش یابد.

حضور Populous در این فهرست بسیار مهم است زیرا نقش‌آفرینی‌اش در طراحی مجموعه‌های ورزشی، ورزشگاه‌ها، مراکز همایش، و بیش از ۱۰۰ استادیوم اصلی برای NFL و MLB و NHL و حتی المپیک، از آن یک نام برجسته و مهم در این حوزه ساخته است.

مایکل لاک‌وود، از مدیران ارشد Populous می‌گوید:

«ما از همکاری با CMLC و Calgary Stampede در این پروژه که تاریخچه آن سرشار از نزدیک‌سازی آدم‌ها و شکل دادن تجربه‌های عالی است، مفتخر هستیم.»

«با توجه به سابقه‌مان در طراحی مراکز همایش، Populous نه فقط به توسعه فضای سرپوشیده بزرگ برای رویدادها کمک می‌کند  بلکه به توسعه و بهبود کل تجربه حضور در داخل و اطراف Stampede Park نظارت دارد.»

«راهکارهای طراحی ما برای این مرکز همایش پیچیدهٔ شهری منجر به شکل‌گیری آینده‌ای جدید برای اهالی و میهمان‌های خارجی می‌شود تا در این فرهنگ و محیط جذاب و پویا به کار و زندگی بپردازند.»

بعد از اجرای این طرح توسعه، فضای قابل رزرو BMO به ۴۶,۴۵۰ متر مربع (تقریبا دو برابر) افزایش می‌یابد و کل مساحت بنا و زیرساخت‌ها هم به ۹۲,۹۰۰ متر مربع خواهد رسید که در رتبهٔ دومِ بزرگترین مجموعه‌های هم‌نوع خود در کانادا قرار می‌گیرد.

هر سه بخش حکومت —فدرال، استانی، و شهری— قرار است هر کدام ۱۶۶ میلیون دلار برای ساخت این پروژه جدید هزینه کنند.

BMO Centre ابتدا در سال ۱۹۸۲ گشایش یافت و کارهای اولیه برای توسعه آن اخیرا شروع شده تا شاید در سال ۲۰۲۴ افتتاح شود.

اولین فاز توسعه BMO با افزودن تالار F تکمیل می‌شود که در شمال مرکز فعلی قرار دارد و ۹,۲۹۰ متر مربع وسعت خواهد داشت.

تخمین‌ها حکایت از ایجاد ۱,۸۶۲ شغل پروژه‌ایِ تمام-وقت در استان دارد و بعد از گشایش بخش‌های جدید هم حدود ۱,۷۵۷ شغل تمام وقت برای کلگری ایجاد می‌شود.

در ماه مارس، شورای شهر مجوز ساخت چندین مرکز فرهنگی، مرکز همایش و رویداد از جمله BMO Centre، یک مرکز ورزشی جدید، و توسعه مرکز هنری Arts Commons و خانه‌ای جدید برای تیم هاکی روی یخ Calgary Flames را داد و حالا به مرور طرح‌های توسعه و نوسازی کلگری به مرحله اجرا می‌رسند.

منبع: Daily Hive