Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

پیش‌بینی آب و هوای تابستان ۲۰۱۹ کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که اولین هفتهٔ ژوئن از راه می‌رسد، رسما تابستان را شروع می‌کنیم و The Weather Network هم به موقع گزارش بلندمدت پیش‌بینی هوای این فصل را منتشر کرده است.

در این گزارش که ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست را پوشش می‌دهد، شاهد افزایش دمای مورد انتظار هستیم.

غرب کانادا یک تابستان خشک و داغ را خواهد دید و تهدیدِ آتش‌سوزی فصلی واقعی‌تر می‌شود. اما بخش‌های دیگر در آلبرتا، اونتاریو، و کبک نسبت به تابستان پارسال خنک‌تر خواهند بود.

Summer_2019_Temperatures-500x282.jpg

امسال تابستان بخش‌های مختلف کانادا چنین هوایی خواهند داشت:

بریتیش کلمبیا

اهالی این استان باید در انتظار تابستانی بسیار گرم، همراه با احتمال زیاد وقوع دوره‌های طولانی خشک باشند. به خصوص در بخش مرکزی. بخش‌هایی از منطقه همین حالا هم گرمای شدید تابستانی را تجربه می‌کنند که منجر به آتشسوزی فصلی شده است.

به همین خاطر هم تابستان امسال B.C جای نگرانی زیادی دارد، زیرا با افزایش دما وضعیت آتشسوزی‌ها و دود ناشی از آنها بدتر خواهد شد.

آلبرتا

این استان باید امسال انتظار یک «تابستان متغیر» را داشته باشد، زیرا موج‌های هوای گرم و خنک مدام یکدیگر را کنار خواهند زد. در غرب شاهد تابستانی گرم‌تر خواهیم بود و در شرق هوایی خنک‌تر خواهیم داشت، که احتمال گسترش یا انتقال هر کدام از این الگوها وجود دارد.

امسال تابستان دوباره انتظار می‌رود که دود آتشسوزی‌های طبیعی غرب و شمال غرب که باد با خود می‌آورد، برای استان مشکل‌ساز شود و روزهایی تیره را به وجود آورد.

اما در مورد بارش تابستانی، انتظار باران به مقدار نرمال می‌رود ولی مناطق نزدیک به مرز امریکا احتمالا بارانی‌تر از حد متوسط خواهند بود، در حالی که شمال شرق ادمونتون خشک‌تر از حد متوسط پیش‌بینی می‌شود.

Summer_2019_Precipitation-500x282.jpg

ساسکاچوان و منیتوبا

مشابه آلبرتا، یک «تابستان متغیر» را برای این مناطق انتظار داریم که با تغییرات پیاپی دما همراه است. شرق ساسکاچوان و منیتوبا خنک‌تر خواهد بود.

در فصل رویش، بیشتر مناطق هوای خشکی را تجربه می‌کنند، اما باران نزدیک به مقدار نرمال را برای بیشتر مناطق انتظار داریم که خطر خشکسالی طولانی و گسترده را کم می‌کند.

به علاوه، بخش‌هایی از مرکز و شمال ساسکاچوان و منیتوبا خطر وضعیت خشک‌تر از حد نرمال را در افق می‌بینند که همزمانی آن با دود آتشسوزی‌های فصلی می‌تواند مشکل‌ساز شود.

اونتاریو و کبک

تابستان این مناطق مرطوب خواهد بود، اما گرمای شدید کمتر از پارسال پیش‌بینی شده است. با ورود به ژوئن احتمال دوره‌های گرم طولانی کم می‌شود اما هوای نیمه-تابستانی هم احتمالا تا نیمه یا اواخر تابستان از راه نخواهد رسید.

به گزارش The Weather Network در مناطق جنوبی دما نزدیک به نرمال خواهد بود ولی در شمال انتظار امواج خنک‌تر را خواهیم داشت. با این حال، شهروندان می‌توانند در سپتامبر انتظار هوای گرم‌تر از متوسط را داشته باشند.

هر دو الگوی گرم و سرد در این فصل مورد انتظارند، اما احتمال چیره شدن یک الگو در برخی مواقع هست و از این رو شاید یکی از جبهه‌های هوا در فصل تابستان غالب شوند.

این جنگ الگوهای هوا، می‌تواند منجر به شکل‌گیری الگوی «فعال و طوفانی» شود که کاملا مورد انتظار است و ریسک طوفان‌های مقطعی و هوای خشن، از جمله آبگرفتگی را ایجاد می‌کند.

سواحل آتلانتیک (اطلس)

روند هوای متغیر و شرجی امسال در بیشتر مناطق ساحلی مورد انتظار است. البته بعد از یک شروع آرام، احتمالا هوا گرم‌تر از نرمال خواهد شد و در جولای و آگوست بخش‌های جنوبی مناطق دریایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ولی باقی مناطق دمای نزدیک به نرمالی را خواهند داشت.

خط ساحلی احتمالا خنک‌تر خواهد بود و مه‌گرفتگی آن اندکی بالاتر از سطح نرمال همیشگی است.

شاید دوره‌های طولانی خشکی هوا را هم داشته باشیم ولی نگران خشکسالی نباشید زیرا بارش‌های گهگاه تقریبا در سرتاسر فصل از راه خواهند رسید.

شمال کانادا

یک تابستان گرم‌تر از نرمال را برای Yukon و حواشی غربیِ قلمروی شمال‌غرب انتظار داریم. ولی در Nunavut و حاشیه شرقیِ قلمروی شمال‌غرب باید منتظر دمای نزدیک به نرمال باشیم.

از نظر بارش، این منطقه در طول تابستان شاهد باران در حد نرمال خواهد بود ولی بخش‌های غربی و Yukon احتمالا سهم بیشتری از خواهند داشت. به علاوه خطر زیاد آتشسوزی فصلی و هوای دودآلود نیز در این فصل وجود دارد.

با تمام این اوصاف، امیدواریم تابستان خوبی داشته باشید.

منبع: Daily Hive