Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

اهالی کلگری بیشترین خوشبینی را به حمل و نقل شهری خود دارند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وقتی بحث بر سر یک سیستمِ مطمئن و محک‌خورده برای آینده باشد، کلگری در بین ۵ شهر برتر کانادا از نظر حمل و نقل عمومی قرار می‌گیرد.

اخیرا Forum Research یافته‌های خود در یک نظرسنجی ملی دربارهٔ رضایت از کیفیت حمل و نقل عمومی را منتشر کرده، که در آن ۴۷ درصد از اهالی کلگری گفته‌اند که از توسعه این سیستم در شهر خود راضی‌اند و به نظرشان برای رشد جمعیت آینده نیز جوابگو است.

پشت سر کلگری چهار شهر ادمونتون با ۴۱٪، تورنتو با ۳۳٪، مونترال با ۳۱٪ و ونکوور با ۲۹٪ رضایت از توسعه ایستاده‌اند.

در این نظرسنجی درباره چندین معیار دیگر هم از مسافرین  سرویس حمل‌و‌نقل شهری، پرسش شده است.

۸۳٪ از مسافرین در کلگری و ونکوور سرویس‌ها را پاکیزه می‌دانستند، در مقایسه مونترال با ۷۵٪ و ادمونتون و تورنتو با ۷۰٪ در رده‌های دوم و سوم قرار داشتند.

وقتی بحث فراوانی عبور سرویس‌ها باشد تورنتو با ۸۲٪ در صدر قرار دارد و به دنبال آن ونکوور با ۷۵٪، کلگری با ۶۹٪، مونترال با ۶۸٪ و ادمونتون با ۶۶٪ قرار گرفته‌اند.

از نظر قابل اطمینان بودن، تقریبا همهٔ شهرها وضعیت خوبی دارند. ونکوور با ۸۰٪، کلگری با ۷۸٪، تورنتو با ۷۷٪، مونترال با ۷۶٪ و ادمونتون با ۷۵٪ نظر مثبت مردم را جلب کرده‌اند.

اما شاهدیم که در تورنتو (۴۸٪)، ادمونتون (۴۸٪) و مونترال (۴۵٪) مردم از تاخیر سرویس‌ها ناراضی هستند. در مقابل کلگری و ونکوور کمترین تاخیر را دارند و فقط ۳۷٪ از پرسش‌شوندگان از تاخیر سرویس‌ها گله داشته‌اند.

از نظر ارزش، مسافرین سرویس شهری کلگری با ۷۴٪ نظر مثبت گفته‌اند که سرویس دریافتی ارزش پول پرداختی را دارد. بعد از آن مونترال را با ۷۲٪ داریم و تورنتو را با ۶۸٪، ونکوور و ادمونتون هم با ۶۷٪ و ۶۵٪ در رده‌های آخر قرار گرفته‌اند.

و بالاخره از نظر آداب رفتاری مسافرین در شبکه حمل‌و‌نقل عمومی، ۶۹٪ از تورنتویی‌ها رفتار مسافرین دیگر را غیرمودبانه توصیف کرده‌اند و بعد مونترال و ادمونتون را با ۷۴٪ داریم، ونکوور با ۷۶٪ و کلگری با ۷۹٪ در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در مجموع، مسافرین در مونترال بالاترین رضایتمندی را دارند (۷۶٪) و ونکوور (۷۳٪) در جایگاه دوم است. به دنبال آنها هم کلگری (۷۰٪)، تورنتو (۶۸٪) و ادمونتون (۶۶٪) را داریم.

منبع: Daily Hive