Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

راهنمای بازدید از ۸ محلهٔ دیدنی کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری شهر زیبایی است، و البته بسیار بزرگ.

برخلاف برخی از شهرهای کانادا مثل ونکوور و تورنتو، کلگری از مناطق پیرامونی که با مترو به شهر متصل شده باشند کم‌بهره است در عوض، خود شهر منطبق بر نیازهای جمعیتی گسترش می‌یابد.

هر چند این نوع توسعه، یک خبر خوش برای اهالی فعلی و آیندهٔ کلگری به حساب می‌آید، اما خبر بدی است برای آنهایی که دوست دارند پیاده به اقصی نقاط شهر سر بزنند، چون امروز زمان رفتن از شمال تا جنوب شهر (البته پیاده) به ۱۰ ساعت رسیده است.

البته ۱۰ ساعت گردش پیاده بدون خوشگذرانی، ایدهٔ تفریح شهریِ هیچ آدمی نیست. برای همین به ذهنمان رسید یک فهرست از محله‌های کلگری گردآوری کنیم که حتما باید آنها را ببینید.

Beltline

beltline-calgary.jpg

محلهٔ Beltline (خط کمربند) دقیقا همان‌چیزی است که از نامش بر می‌آید، یک کمربند که در طول داون‌تاون کشیده شده و از 17th Avenue تا خطوط CTrain می‌رود.

Beltline خانه‌ای است برای پارک Central Memorial، رستوران‌های پرشمار، بخش بزرگی از داون‌تاون، و مهمتر از همه Calgary Stampede Grounds. اینجا قطعا برای شادمانی و میهمانی ساخته شده است.

17th Avenue

17th-av-calgary.jpg

این خیابان که به خاطر شهرت تیم Calgary Flames و بازی‌هایش به نام The Red Mile هم معروف شده، فقط یک خیابان است اما قطب رستوران‌های کلگری هم به حساب می‌آید.

پیاده‌رَوی در 17th Avenue شما را به میهمانی انواع تجربه‌ها می‌برد، از خوردن یک برش پیتزا تا نشستن در یک رستوران فضای باز.

نگران نباشید، اگر در ماه‌هایی غیر از جولای یا آگوست هم به اینجا بروید، گرم‌کن‌های قوی در محوطه هر غذافروشی هست تا دمی راحت آنجا بنشینید و از غذایتان لذت ببرید.

Downtown یا Stephen Avenue

calgary-downtown.jpg

قلب داون‌تاون خیابان Stephen یا 8th است، جایی که انواع رستوران‌های فضای باز، رستوران‌های بسته، مرکز خرید CORE، موزه Glenbow و نماد شهر یعنی Calgary Tower در آن قرار دارند.

اینجا محلی عالی برای شروع (یا پایان) یک سفر پیادهٔ شهری است.

Eau Claire

eau-claire-calgary.png

محلهٔ Eau Claire که در شمال داون‌تاون قرار دارد، پر است از نانوایی‌های خوشمزه، کافه‌های بامزه، و البته دسترسی به پارک Prince’s Island از اینجا آسان است.

فستیوال‌ها و رویدادهای زیادی در این پارک برگزار می‌شوند، پس حتما بازدید از آن را در برنامه‌تان بگذارید. آوردن دوربین فراموش نشود، به خصوص Peace Bridge محلی عالی برای عکس‌های اینستاگرامی است.

Marda Loop

marda-loop.png

این محله نسبت به بقیه فهرست ما موقعیت جنوبی‌تری دارد، اما با تمام فستیوال‌ها، رویدادها، نوشیدنی‌ها و موسیقی زنده‌ای که دائما در آن برقرار است، حتما باید به دیدن Marda Loop بیایید.

Inglewood

inglewood-calgary.jpg

محله Inglewood یکی از مناطق تاریخی شهر است، در واقع قدیمی‌ترین محلهٔ کلگری است و خانهٔ اولین خیابان اصلی شهر به حساب می‌آید.

اخیرا درخواست‌ها برای تجدید حیات و نوسازی این منطقه بیشتر شده است به خصوص که میزبان باغ‌وحش کلگری، Fort Calgary و بنای تاریخی (و گویا روح زدهٔ) Deane House است.

اینجا محله‌ای عالی برای خرید از بوتیک‌ها و فروشگاه‌های لباس هم به شمار می‌آید.

Kensington

kensington-calgary.png

واقع شده در بین Eau Claire و University of Calgary، محلهٔ Kensington دور از شلوغی و سروصدای داون‌تاون است و در کنار رودخانه Bow آرام گرفته است.

با این حال اینجا هم فروشگاه‌ها و رستوران‌های عالی دارد که پیاده از تمام هتل‌های داون‌تاون می‌توان به آنها آمد و برگشت.

East Village

east-village-calgary.jpg

در آخر یکی از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم، East Village نقطهٔ اتصال داون‌تاون به شرق است.

می‌توانید وقتتان را بین Studio Bell، کتابخانه New Central و St. Patrick’s Island تقسیم کنید. در ضمن پاتوق‌های موسیقی مستقل هم در جای جای این محله پیدا می‌شوند.

باید به خصوص شما را توصیه به دیدن ساختمان Simmons کنیم که چند تایی از رستوران‌ها و کافه‌های خوب اینجا را در خود جا داده است.

منبع: DailyHive