Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

چین به کانادا: لطفا ماریجوانا به کشور ما پُست نکنید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید دولت چین کنترل کاملی روی اینترنتِ شهروندان و رسانه‌های خود داشته باشد، اما مشکلاتی که اخیرا در زمینه ارسال انواع ماریجوانا با پُست به این کشور بروز کرده، صدای حکومتی‌ها را در آورده و آنها تا حدی دولت کانادا را مسئول می‌دانند.

آنطور که اخیرا در گزارشی از CNN دیدیم، لیو یوجین، نایب رییس کمیسیون مبارزه با مواد مخدر چین، هجوم ماریجوانا از امریکای شمالی را «تهدیدی جدید برای چین» نامیده، و دولت کانادا و ایالات متحده را به این خاطر سرزنش کرده است. البته که این ادبیات، تا حد زیادی اغراق‌آمیز است.

تعداد استفاده کنندگان از ماریجوانا در چین اخیرا رو به افزایش گذاشته است. یوجین می‌گوید که فقط در سال ۲۰۱۸، تعداد استفاده‌کننده‌ها از علف در چین ۲۵ درصد افزایش یافته و به ۲۴,۰۰۰ نفر رسیده است. عددی که البته نسبت به جمعیت این کشور، ناچیز به حساب می‌آید (اغراق!).

اگر آمارهای سازمان ملل را در نظر بگیریم، جمعیت چین ۱.۴ میلیارد نفر است و این یعنی تنها ۰.۰۰۱ درصد از چینی‌ها به مصرف علف و ماریجوانا رو آورده‌اند. فقط برای مقایسه اشاره می‌کنیم: این آمار برای کانادا در سه ماه گذشته ۱۷.۵ درصد از کل جمعیت کشور بوده است.

بگذریم. چینی‌ها می‌گویند ۱۵۵ بسته حاوی علف کشف کرده‌اند که مجموعا وزنشان به ۵۵ کیلوگرم می‌رسد.

در گزارش CNN می‌خوانیم که حکومت چین بیشتر از همه، دانشجویان خارجی و دانشجویای چینی که میهمان دانشگاه‌های خارجی هستند و برای تعطیلات به کشور برمی‌گردند را در این زمینه مقصر می‌داند. یوجین در این زمینه نظر نداده، و فقط به این بسنده کرده که مبدا اکثر این بسته‌های پستی امریکای شمالی است.

او در گفتگویی با چاینا دِیلی می‌گوید: «آنها معمولا این مواد را در اینترنت از فروشندگان خارجی می‌خرند و سپس آن را از طریق پست بین‌المللی به چین ارسال می‌کنند.»

منبع: Daily Hive