Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

توده هوای کفشدوزکی!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در سال‌های اخیر رویدادهای آب‌وهوایی عجیب‌وغریب زیادی مانند بارش برف در هاوایی و ورود هوای قطبی به کلان‌شهرها اتفاق افتاده است. اما تاکنون هیچ پیشبینی آب‌وهوایی از ورود توده کفشدوزک‌ها خبر نداده بود!

در اوایل هفته گزارشی خبری مبنی بر ورود توده‌ای از کفشدوزک‌های سیاه و قرمز به کالیفرنیا منتشر شد. تعداد این گروه از حشرات به قدری زیاد بود که در نقشه‌های آب‌وهوایی قابل تشخیص بودند.

دفتر سازمان هواشناسی ملی (NWS) در سانتیاگو توییتی از تصویر دریافت شده از این کفشدوزک‌ها که توسط رادار ثبت شده بود، منتشر کرد. در این توییت گفته شده که این تصویر زیر نقشه بارشی برای این نواحی نیست، بلکه توده‌ای عظیم از کفشدوزک‌ها در آسمان را نشان می‌دهد.

برخی از کارشناسان و دانشمندان مانند جیمز کورنت اعتقاد دارند که توده‌ای بزرگ از کفشدوزک در این ابعاد و اندازه ممکن است حتی آسمان را تیره‌وتار کند! او افزود: مطمئنا با ورود این توده تماس‌های زیادی با اداره پلیس گرفته خواهد شد. ما باید اطلاعات بیشتری درباره این توده بدست آوریم.

با اینحال مارک مود که کارشناس سازمان هواشناسی The Desert Sun است می‌گوید که این آژانس پیش از این هم گزارش‌های راداری از ورود این حشرات در Wrightwood سن برنادینو دریافت کرده بود. گزارش پیشین نیز توده‌ای عظیم از کفشدوزک را نشان می‌داده است.

او در ادامه گفت: کارشناسان ما معتقدند که شکل‌گیری این توده‌ها معمول است و در این فصل از سال می‌توان به راحتی کفشدوزک‌ها را در هرکجا پیدا کرد.

من خیلی هم خرافاتی نیستم (شاید به اندازه یک سر انگشت!)، اما به باور بسیاری این پدیده نشانه‌ خوبی است.

منبع: dailyhive