Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

آلبرتای زیبا: ۱۰ آبشار نفس‌گیر در دل طبیعت (تصویری)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تابستان فصل آفتاب، عکس‌های غروب و طلوع، و البته ساختن خاطرات بسیار بسیار شیرین است.

این بار برای تهیه فهرستی از نقاط دیدنی، به سراغ یکی از جاذبه‌های طبیعت کانادا رفته‌ایم: آبشارها.

آبشارهای آلبرتا نفس‌گیر، خاطره‌ساز، و بسیار زیبا هستند و اگر بخشی از تابستان خود را به تفریح در طبیعت اختصاص می‌دهید، حتما گذارتان به چندتا از آنها خواهد افتاد.

نکته: برای ایمنی خودتان، حتما با آمادگی کامل به دل طبیعت بروید. اطلاعات بیشتر برای آمادگی در سفر را در وبسایت‌های Albertaparks.ca و AdventureSmart بیابید.

به خاطر داشته باشید: همیشه در مسیرهای گردشگری باقی بمانید، وسایلتان را جا نگذارید، و فکر غذا دادن به حیوانات وحشی را هم نکنید. راهنمای بازدید از پارک‌های کانادا را بخوانید و موقع سِلفی گرفتن مراقب باشید، خطر در یک قدمی است.

Crescent Falls

https://www.instagram.com/p/B_aOb7-gdK_/

آرام گرفته در مسیر رودخانه Bighorn درست در غرب آلبرتای مرکزی، آبشار Crescent در واقع از دو آبشار بسیار قدرتمند تشکیل شده که یکی بر سر دیگری فرود می‌آید. این آبشارهای دوقلو مقصدی عالی برای سفر زمینی و کمپینگ در نزدیکی رودخانه‌اند و دسترسی به آنها از بزرگراه David Thompson آسان است.

زیبایی‌های پرشماری دیگری هم در آن نزدیکی هست که موقعیت این آبشار را به کمپی عالی برای بازدید از منطقه تبدیل می‌کند.

Muskeg Falls

https://www.instagram.com/p/BUqgqRAguSJ/?utm_source=ig_embed

این آبشار از معروف‌ترین آبشارهای منطقه Grand Cache است. ۴ ساعت از ادمونتون فاصله دارد و شما را با مفهوم بهشت آشنا می‌کند. بعد از پیاده شدن از خودرو، یک صعود کوتاه ۱.۶ کیلومتری خواهید داشت و بعد به آبشار می‌رسید. لطفا موقع صعود مراقب سختی‌های مسیر هم باشید.

Elbow Falls

https://www.instagram.com/p/BxVIVXNh5yA/?utm_source=ig_embed

این جایی است که ما لقب «مقصد معرکه» برای عکس‌های طلوع و غروب را به آن می‌دهیم. در مه صبحگاهی، آفتاب به صخره‌های اطراف می‌خورد و منطقه را روشن می‌کند. در ضمن آبشارهای Elbow محلی عالی برای تماشای پرندگان، دیدن حیات وحش نادر، آفتاب گرفتن، و کلی کار دیگر است. این سفر می‌تواند فرار تابستانی شما از شهر به طبیعت بکر باشد، با کلگری هم فقط ۱ ساعت فاصله دارد.

Athabasca Falls

https://www.instagram.com/p/BxPih6phQfG/?utm_source=ig_embed

این آبشار یکی از معروف‌ترین‌ها در منطقه آلبرتا است. آب‌های زیبا، درخشان و خوش‌صدای این جا یکی از نفس‌گیرترین نقاط در طول بزرگراه Icefields را ساخته‌اند. هر کدام از بلندی‌های زیبای این منطقه نمایی زیبا از آبشار و افق پیرامون آن را به شما می‌دهند و تا ساعت‌ها نگاه شما را اسیر می‌کنند.

Sunwapta Falls

https://www.instagram.com/p/BxNwrphhLBa/?utm_source=ig_embed

آبشار سان‌واپتا که قبلا در پیکوبینو درباره‌اش نوشته‌ایم یک جواهر دیگر در قلب پارک جنگلی Jasper است و برای دوری از زندگی شهری و ناملایماتش عالی است. اینجا به یک برکهٔ پایین دستی می‌ریزد و سپس سه آبشار کوچکتر در پایین‌دست به وجود می‌آورد.

Bow Falls

https://www.instagram.com/p/BxXyJvAny_5/?utm_source=ig_embed

آبشار Bow برای عاشقان سینما حتما خیلی آشنا است. آن را در پس زمیه فیلم‌هایی مثل River of No Return با بازی مرلین مونرو و رابرت میچِم، و Saskatchewan با بازی آلیو بوردن دیده‌ایم. صعود به آبشار می‌تواند سخت باشد، پس مراقب باشید که به سرنوشت کاراکترهای این فیلم‌ها دچار نشوید.

Ram River Falls

https://www.instagram.com/p/BnYuIsKg9Wr/?utm_source=ig_embed

آبشار Ram River بلندی‌ها، مسیر‌ها و گوشه‌های ناشناخته زیادی دارد که آن را تبدیل به یک سفر روزانه عالی کرده‌اند. رفتن به اینجا ۳.۵ ساعت طول می‌کشد، پس شاید بهتر باشد که برای اتراق شبانه در کمپ این پارک برنامه‌ریزی کنید تا درگیر شتابزدگی برای بازگشت هم نشوید.

Siffleur Falls

https://www.instagram.com/p/BwlUinBHLdm/?utm_source=ig_embed

آبشار Siffleur به خاطر صحنه‌های زیبایی که از فراز بلندی‌هایش پیدایند، شهرت یافته است. بوت‌های کوهنوردی‌تان را آماده کنید تا از پس صعودها برآیید. اگر حوصله یک صعود ۹.۷ کیلومتری را ندارید هم می‌توانید کابوی درونتان را بیدار کنید و با کرایهٔ یک اسب، بهترین تجربه را از این سفر به خانه ببرید.

Cameron Falls

https://www.instagram.com/p/BxGXoqzBHiK/?utm_source=ig_embed

این آبشار شما را به یک تعقیب و گریز هیجان‌انگیز فرامی‌خواند. نزدیکی‌اش به دهکده Waterton آن را گزینه‌ای عالی برای سفری کوتاه کرده است. با یک صعود کوتاه از هتل Prince of Wales به این آبشار زیبا می‌رسید که قبلا در مطلبِ «۱۵ نقطهٔ دیدنی آلبرتای زیبا در تابستان امسال» به آن پرداخته بودیم.

Sheep River Falls

https://www.instagram.com/p/BaKtUb7gY9W/?utm_source=ig_embed

آبشار رودخانه Sheep در نزدیکی دهکده Turner، تقریبا ناشناخته باقی مانده است. اگر به آنجا رفتید، حتما تجربه زندگی بکر غیرشهری را بهتر خواهید فهمید. راستی قدیمی‌ترین کارخانه ویسکی کانادا به نام Eau Claire Distillery هم مواد اولیه‌اش را از مزارع خانوادگی این منطقه تامین می‌کند.

منبع: Daily Hive