Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

راهنمای خرید لباس‌های کابوی برای کلگری استمپید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک سال دیگر و یک استمپید پر هیجان دیگر که لباس پوشیدن مثل یک کابوی گاوچران غربی از جمله سنت‌های مهم آن است.

در این فصل اهالی کلگری با هر نوع سبک زندگی‌ای به ریشه‌های تاریخی و سنتی شهر خود بر می‌گردند. پس، اگر شما هم مایلید امسال در لباس گاوچرانی به استمپید بروید، با پیکوبینو همراه باشید که همه دانستنی‌های لازم را برای‌تان گرد آورده‌ایم.

کلاه کابویی

اگر نمی‌خواهید از صفر تا صد شبیه گاوچران‌ها باشید، فقط به یک کلاه کابویی بسنده کنید. این کلاه‌ها در کلگری قدمت زیادی دارند و سمبل میهمان‌نوازی شهر هستند.

کلاه سفید در رژهٔ ۱۹۴۷ کلگری رونمایی شد، و خانوادهٔ صاحب کمپانی نفتی، بیل هرون، جایزه بهترین لباس را بردند.

این کلاه‌ها، که در خود کلگری توسط کمپانی Smithbilt Hats تولید می‌شوند به چنان محبوبیتی رسیدند که در سال ۱۹۵۰، شهردار کلگری آقای دان مک‌کی سُنَت هدیه دادن آن‌ها به میهمان‌های ویژه را شروع کرد؛ سُنَتی که تا امروز پا بر جا مانده ست.

توصیه‌های خرید کلاه

موقع خرید این نکته‌ها را یادتان باشد تا هم کیفیت و هم اندازه مناسبی را انتخاب کنید.

کیفیت کلاه‌های کابویی با ضربدر (X) مشخص می‌شود. هر چه تعداد X های روی یک کلاه بیشتر باشد، کیفیت آن بالاتر است. یک کلاه خوب حتما گران است و خرید آن بیشتر شبیه یک سرمایه‌گذاری برای سال‌های سال است.

کلاه‌های کابویی در دو مدل حصیری یا نَمَدی ساخته می‌شوند. جنس نمد برای همه فصل‌ها مناسب است و کلاه حصیری، گزینه‌ای سبک برای روزهای گرم تابستان است.

آداب کلاه گذاشتن

مثل بسیاری چیزها، پوشیدن یک کلاه هم قواعد خاص خودش را دارد.

هر بار وارد ساختمانی می‌شوید باید کلاه‌تان را بردارید. البته لابی‌ها، آسانسورها، و راهروها از این قاعده مستثنی هستند. اگر مجلس شما غیررسمی است، می‌توانید دوباره کلاه را به سر بگذارید، ولی اگر رسمی است حتما آن را تا پایان مجلس کنار بگذارید.

وقتی برای غذا خوردن می‌نشینید، کلاه را بردارید مگر آنکه جای امنی برای نگهداری آن نباشد. اگر پشت یک پیشخوان نشسته‌اید، کلاه را روی سرتان رها کنید. اگر بیرون نشسته‌اید هم نیازی به برداشتن آن نیست زیرا ممکن است کسی اتفاقی رویش غذا بریزد، یا حتی روی آن بنشیند.

و نکته آخر اینکه، هرگز، به معنی واقعی کلمه هرگز با کلاه دیگران وَر نروید. کلاه یکی از خصوصی‌ترین چیزهایی است که یک گاوچران دارد، پس فضولی کردن در مورد آن (یا بدتر از همه، روی سر گذاشتن کلاه دیگران بدون اجازه) کاری بسیار زشت تلقی می‌شود.

پیراهن غربی

معمولا با آستین‌های بلند و از جنس پارچه کتانی یا پشمی، و یوغ سوزن‌دوزی شده در پشت، پیراهن کابویی یکی از نماد‌های اصلی فرهنگ غربی است.

این پیراهن‌ها در رنگ‌ها و سبک‌های فراوان تولید می‌شوند.

اگر مایل به خرید پیراهن کابویی نیستید هم اشکالی ندارد، هر نوع پیراهن دکمه‌داری جوابگوی کار هست. در استمپید کسی به شما سخت نمی‌گیرد.

باندانا (دستمال چندکاره)

یکی از لوازم فرعی که برای اضافه کردن رنگ به لباس‌هایتان عالی است. باندانا یکی از ساده‌ترین و ارزانترین لوازمی است که می‌تواند ظاهر شما را به معیارهای کابویی نزدیک کند.

نه فقط با بستن باندانا خوش‌تیپ‌تر می‌شوید، بلکه کاربردی هم هستند. برای دور نگه داشتن آفتاب و غبار از گردن و صورت‌تان به کار می‌آیند. حتی می‌توانید آنها را دور سر یا دور مُچ دستتان ببندید.

شلوار جین

وقتی به شلوار می‌رسیم، واقعا هیچ اختراعی نمی‌تواند کیفیت، زیبایی و ماندگاری پارچه کتانی راه‌راه را به چالش بکشد.

کابوی‌های واقعی شلواری نیاز دارند که وسط روز پاره و پوره نشده باشد، و تا غروب جوابگوی سختی کار باشد. و از این نظر هیچ چیزی بهتر از شلوار جین نیست.

ضمن اینکه برای استمپید هم نیازی نیست آنها را جداگانه بخرید، کیست که حداقل یک شلوار جین نداشته باشد؟

بوت کابویی

این پسرهای بد، گران‌ترین لوازمی هستند که یک کابوی می‌خرد.

بوت‌های خوب اغلب دست‌سازند و قیمتشان به ۵۰۰ دلار هم می‌رسد. اما مثل کلاه، این هم خریدی است که چندین و چند سال برایتان کار خواهد کرد.

وقتی بحث خرید بوت در میان باشد، تولیداتی با سبک‌ها و رنگ‌های زیادی جلوی خود می‌بینید که دستتان را برای انتخاب بر اساس سلیقه شخصی باز می‌گذارند.

با این خریدها و تیپ زدن مثل یک کابوی واقعی، بهتر از هر سال آماده کلگری استمپید شوید.

منبع: Daily Hive