Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

آتشسوزی عظیم Chuckegg Creek تا ۶۰ درصد کنترل شده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آتشسوزی Chuckegg Creek در شمال آلبرتا که وسعت آن از مساحت کلگری هم فراتر رفته، حالا تا حدی کنترل شده است. افسر اطلاعات آتشسوزی در آلبرتا، آقای تراویس فِیر‌ وِدِر می‌گوید ۶۰ درصد از این آتشسوزی محدود‌شده است.

فِیر‌ وِدِر می‌گوید: «مطمئنا این خبر خوبی است، اما هنوز روی زمین کارهای بیشتری برای انجام داریم، و بعد از تلاش‌های بیشتر می‌توانیم این آتشسوزی را کنترل‌شده اعلام کنیم.»

«محدود‌شده» به وضعیتی گفته می‌شود که پیرامون آتش محوطه‌ای بدون شعله، ایجاد شده است ولی در مرکز هنوز شاهد آتشسوزی هستیم.

دمای منطقه در طول تعطیلات آخرهفته کمتر از ۲۰ درجه بود و این در کنار بادهای ملایم، به تیم آتشنشانی کمک کرد تا محدودسازی آتش را به طرز موثری انجام دهند.

درخت‌های پیرامون آتش از منطقه برداشته شده‌اند تا در صورتی که شعله‌ها برای فرار از منطقه تلاش کردند، سوخت کافی نداشته باشند و از پیشرَوی باز بمانند.

Chuckegg creek wildfire northern alberta

منطقه آتش فعال هنوز بزرگ است

آقای فِیر‌ وِدِر می‌گوید: «منظور از محدود شدن ۶۰ درصدی آتش، این نیست که ۶۰ درصد از آتش خاموش شده است. بلکه هنوز مناطقی در وسط محوطهٔ آتش در حال سوختن هستند و هنوز تیم‌ها باید با تمام قوا تلاش کنند.»

آتش می‌تواند تا فاصله ۲ متری زیر سطح زمین هنوز فعال باشد (آتش زیر خاکستر)، پس تیم‌های دفع آتش باید به ماشین‌های سنگین مجهز شوند تا بتوانند در هفته‌ها و ماه‌های آینده خاک این مناطق را جابه‌جا کنند.

در آخرین اخبار سازمان آتشنشانی، می‌خوانیم که مرز شمالی آتش کاملا محافظت شده و پاکسازی به پایان رسیده است. اسکن مادون‌قرمز منطقه با هلی‌کوپترها برای تشخیص نقاط داغ مخفی، هنوز ادامه دارد. آتشنشان‌ها و تجهیزات سنگین برای زیر و رو کردن خاک به این نقاط ارسال خواهند شد.

آتشسوزی Chuckegg Creek تقریبا ۳,۳۱۱ کیلومتر مربع را سوزانده است. ۱,۰۶۳ آتشنشان و نیروی کمکی در حال کار هستند و ۱۲۷ ماشین سنگین، در کنار ۵۵ هلی‌کوپتر در عملیات حضور دارند.

صبح سه‌شنبه ساعت ۱۱ اعلام شد که آتشسوزی Jackpot Creek در همسایگی این منطقه، کنترل شده است و در حال حاضر Chuckegg Creek تنها آتشسوزی فعالی است که در آلبرتا داریم.

منبع: CBC