Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

دانشگاه تورنتو بار دیگر در بین معتبرترین دانشگاه‌های دنیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دانشگاه تورنتو (U of T) دوباره در صحنهٔ دانشگاه‌های معتبر دنیا، درخشید.

یکی از بازیگرهای اصلی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا، مجلهٔ Times Higher Education است که این هفته فهرست «رتبه‌بندی اعتبار جهانی» را برای سال ۲۰۱۹ منتشر کرد، و در این بین دانشگاه تورنتو از نظر اعتبار، رتبهٔ اول را بین دانشگاه‌های کانادایی به دست آورد.

دانشگاه تورنتو در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر برای تحصیلات عالی مقام ۱۹ را به خاطر اعتبار عالی‌اش به دست آورده که نسبت به سال ۲۰۱۸ سه رتبه بهبود یافته است.

اگر دانشگاه‌های خصوصی را کنار بگذاریم و فقط به دانشگاه‌های عمومی نگاه کنیم، دانشگاه تورنتو هشتمین دانشگاه دنیا و چهارمین دانشگاه برتر امریکای شمالی شده است.

رییس دانشگاه تورنتو، آقای مِریک گِرتلر، در بیانیه‌ای به این مناسبت می‌نویسد:

«این نتیجهٔ عالی نشان از استعدادهای فراوان و تخصص در دانشگاه ما است. افتخاری است که دانشگاه ما از نظر تحقیق و آموزش در بین برترین‌های جهان قرار دارد.»

نکته جالب در مورد رتبه‌بندی Times Higher Education، روش بررسی دانشگاه‌ها است. نتایج از طریق ارسال نظرسنجی خصوصی برای گروهی از دانشجویان ارشد و منتخب به دست آمده‌اند.

از این افراد خواسته شده که ۱۵ دانشگاهی را نام ببرند که به نظر خودشان در حوزه تحقیق و آموزش، بهترین‌ها هستند. با این کار سعی شده که برداشتی حرفه‌ای و صادقانه به دست آید.

در حال حاضر ۱۹ درصد از دانشجویان دانشگاه تورنتو را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند و به ازای هر ۱۹ دانشجو یک کارمند برای ارایه خدمات وجود دارد که نشان از کادر مناسب برای اداره این دانشگاه نمونه دارد.

منبع: Blogto