Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

افزایش نرخ جرایم کانادا در سال ۲۰۱۸، برای چهارمین سال متوالی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق آمارهای سازمان آمار ملی (StatCan) نرخ جرایم کانادا در ۲۰۱۸ برای چهارمین سال متوالی افزایش یافته است. البته با این وجود، کانادا هنوز نسبت به یک دهه قبل امن‌تر است.

روزگذشته StatCan خبر داد که طبق آمارها و گزارش‌های پلیس، نرخ جرایم در سال گذشته ۲٪ بالاتر از سال قبل از آن بوده است. این نتایج با تلفیق دو آمار به دست می‌آید: یکی «نرخ جرایم» و دیگری «شاخص شدت جرایم (CSI)».

در سال ۲۰۱۸، حدود دو میلیون حادثه توسط پلیس گزارش شده است که وقتی آن را تبدیل کنیم، می‌شود ۵,۴۸۸ حادثه به ازای هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر جمعیت کشور. در کل تعداد حوادث ۶۹,۸۰۰ مورد بیش از ۲۰۱۷ است ولی نسبت به سال ۲۰۰۸ تقریبا ۱۷٪ کاهش را نشان می‌دهد.

این افزایش بیشتر به خاطر بالا رفتن وقوع جرایمی مثل سرقت از فروشگاه‌ها، کلاهبرداری، تعرض جنسی، و دزدی‌های بیش از ۵,۰۰۰ دلار بوده است. و تا حدی اثر این جرایم به خاطر کاهش جرایم دیگر مثل ورود غیرقانونی به منازل و مکان‌های تجاری، و زورگیری خنثی شده است.

به گزارش StatCan، این آمارها فقط شامل حوادثی می‌شود که توسط مردم یا از طریق تحقیقات پلیسی به اداره پلیس منتقل شده‌اند و حوادثی که به هر دلیل به اطلاع پلیس نرسیده‌اند، لحاظ هم نشده‌اند.

کاهش نرخ قتل

در ۲۰۱۸، وضعیت کلی مناطق مختلف کانادا به این شکل بوده است:

  • افزایش نرخ جرایم: پرینس ادوارد آیلند، اونتاریو، مَنیتوبا، نوناوُوت، قلمروی شمال غرب، نیو برانزوْیک، نیوفاندلند و لابرادور
  • کاهش نرخ جرایم: یوکان، ساسکاچوان، کبک، نوا اسکوشیا
  • ثبات نرخ جرایم: آلبرتا، بریتیش کلمبیا

اما پارسال، نرخ قتل در کشور پایین‌تر از سال ۲۰۱۷ بوده است و در کل ۶۵۱ جنایت گزارش شده که ۱۵ مورد کاهش را نشان می‌دهد.

در آلبرتا، بریتیش کلمبیا، کبک، و نوا اسکوشیا، قتل‌های کمتری رخ داده ولی در مقابل، قتل‌های ۲۰۱۸ اونتاریو ۶۹ مورد بیشتر از سال ۲۰۱۷ بوده است، که این افزایش تا حدی به خاطر ۳ حادثه بدی بوده که در تورنتو داشته‌ایم.

این سه حادثه عبارتند از: «قتل‌های سریالی بروس مک‌آرتور، حمله تروریستی با وَن، و تیراندازی دان‌فورث» که در مجموع ۲۰ قتل و ۲۶ تلاش برای قتل در این سه حادثه رخ داده است.

این گزارش نشان می‌دهد که پارسال، نرخ قتل در بین مردم بومی کانادا ۵ برابر بیشتر از نرخ قتل در بین مردم غیربومی بوده است.

افزایش نرخ تعرض جنسی

پارسال در کل کشور ۲۸,۷۰۰ گزارش تعرض جنسی به دست پلیس رسیده که برای چهارمین سال متوالی افزایش این نوع جرم را نشان می‌دهد.

بیشتر موارد گزارش شده (۹۸ درصد) تعرض «نوع یک» گزارش شده‌اند به این معنی که در آنها از هیچ نوع سلاحی استفاده نشده و شواهد صدمه فیزیکی نیز روی بدن قربانی نیست.

StatCan می‌گوید: «تعداد تعرض‌های جنسی که توسط پلیس به اداره آمار گزارش شده‌اند قطعا کمتر از تعداد واقعی تعرض‌های جنسی است که در کانادا اتفاق می‌افتد زیرا بسیاری از قربانیان بدون گزارش به پلیس از کنار آنها می‌گذرند.»

کاهش جرایم ناشی از نفرت

جرایم ناشی از نفرت نژادی، مذهبی، جنسیتی و … بعد از رسیدن به اوج در سال ۲۰۱۷ با کاهشی ۱۳ درصدی در ۲۰۱۸ روبرو شده‌اند و از ۲,۰۷۳ مورد به ۱,۷۹۸ رسیده‌اند.

با این حال، همچنان آمار این نوع جرم بالاتر از همهٔ سال‌های پس از ۲۰۰۹ (به استثنای ۲۰۱۷) است.

StatCan می‌گوید: «تقریبا تمام این کاهش سالانه به خاطر کاهش در اونتاریو است. در سطح ملی، تعداد جرایم ناشی از نفرت که جمعیت مسلمان را هدف می‌گیرند بعد از اوج ۲۰۱۷ با کاهش ۵۰ درصدی روبرو شده است که دلیل آن کاهش آن‌ها در اونتاریو و کبک است.»

«داده‌های پلیس درباره این جرایم نیز شامل آنهایی است که به اطلاع پلیس رسیده‌اند. این داده‌ها وابسته به سطح خدمات تخصصی پلیس و قدرت کشف این جرایم است.»

منبع: Daily Hive