Saturday, April 27, 2024
16.1 C
Calgary

افزایش امنیت سرویس‌های حمل‌ونقل شهر کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق یک نظرسنجی جدید، در مقایسه با شش ماه پیش تعداد بیشتری از شهروندان کلگری از امنیت شهر و سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی راضی هستند.

در نظرسنجی اخیر که توسط شهرداری کلگری انجام شده است حدود سه چهارم شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که این شهر مکانی امن برای زندگی است.

تاکنون این بررسی در سه نوبت انجام گرفته است که اولین دوره آن به ماه جولای 2022 باز می‌گردد. برای این منظور به صورت تصادفی از 500 شهروند کلگری پرسش‌هایی درباره امنیت شبکه حمل‌ونقل در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز و امنیت کلی شهر پرسیده می‌شود.

در مطالعه اخیر 72 درصد پرسش‌شوندگان امنیت سرویس CTrain در طول روز را خوب اعلام ارزیابی کرده‌اند؛ این رقم در مقایسه با ماه می 2023 رشد 5 درصدی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این شهروندان بیشتری امنیت ایستگاه‌های CTrain در طول روز را مناسب می‌دانند. بر این اساس 70 درصد پاسخ‌دهندگان احساس امنیت می‌کنند که در مقایسه با نرخ 64 درصدی ماه می نشانگر رشد است.

کی چوی، مسئول امنیت و رفاه اجتماعی شهرداری کلگری، در اینباره گفت: “شهروندان لایق بهترین‌ها هستند و باید امن‌ترین محیط برای زندگی را داشته باشند. این موضوع در سیستم حمل‌ونقل و هنگام استفاده از LRT، اتوبوس‌ها یا سرویس‌های شاتل باید احساس شود.”

البته با وجود بهبود این آمار و افزایش حس امنیت، همچنان بسیاری از شهروندان هنگام استفاده از CTrain در هنگام شب حس ناامنی می‌کنند.

بر این اساس تنها 39 درصد پاسخ‌دهندگان از حس امنیت در سرویس CTrain پس از تاریکی شب گفته‌اند. همچنین تنها 34 درصد شهروندان هنگام منتظر ماندن در ایستگاه‌های این شبکه در هنگام شب احساس امنیت می‌کنند.

این آمار در مطالعه پیشین به ترتیب 33 و 27 درصد بود.

چوی در بخش دیگر سخنان خود گفت: “من خوشحال هستم که توانستیم حس امنیت در شهر را افزایش دهیم. با این وجود به نظر می‌رسد همچنان راهی طولانی در پیش داریم و باید شرایط را در سرویس CTrain بهتر کنیم.”

بنابر اعلام شهرداری کلگری همزمان با بهبود آمار امنیت در شهر، تعداد گزارش‌های دریافتی درباره اختلالات اجتماعی مانند استفاده از مواد مخدر در CTrain یا دیگر برخوردهای آزاردهنده، کاهش پیدا کرده است.

طبق این گزارش در فاصله 1 اکتبر تا 15 دسامبر 2023 تعداد 3,450 مورد گزارش اختلال اجتماعی ثبت شده است. این رقم در بازه زمان مشابه در سال پیش از آن 4,146 مورد بود.

منبع: Daily Hive