Friday, April 26, 2024
2.5 C
Calgary

جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای Sobeys

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای Sobeys اعلام کرده که تا پایان ماه ژانویه 2020 کیسه‌های پلاستیکی را از تمام فروشگاه‌های خود جمع‌آوری خواهد کرد.

با اجرای این وعده 225 میلیون کیسه خرید پلاستیکی از 255 شعبه این شرکت در سرتاسر کانادا جمع‌آوری خواهد شد.

شرکت Sobeys در ادامه این اقدام اکولوژیکی خود تصمیم دارد به سرعت در دیگر فروشگاه‌های خود مانند Safeway، FreshCo، Foodland و غیره نیز کیسه‌های کاغذی را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی خود کند.

اقدام بعدی این شرکت جمع‌‎آوری کیسه‌های پلاستیکی از فروشگاه‌های IGA در Montreal Island کبک خواهد بود. فروشگاه‌های IGA در سال 2019 کمپینی برای تهیه کیسه‌های خرید چندبار مصرف به راه انداخته بود.

مایکل مدلاین که رییس و مدیرعامل شرکت Empire (شرکت مادر Sobeys) است در یک بیانیه گفت: بسیاری از مشتریان و کارمندان ما بارها اظهار داشته‌اند که ترجیح می‌دهند از پلاستیک کمتری استفاده کنیم و ما نیز با این اقدام خود به آن‌ها پاسخ مثبت دادیم. این اولین قدم ماست و قصد داریم برنامه‌های دیگری را نیز هرساله اجرا کنیم تا پلاستیک به طور کامل از چرخه فروشگاه‌ها و محصولات ما حذف شود. ما تصمیم گرفته‌ایم به جای آن‌که زمان طولانی را به مطالعه و دادن وعده‌های طولانی‌مدت بگذرانیم این اقدام را به سرعت و از همین حالا اجرایی کنیم. ما این برنامه را از حالا به اجرا در خواهیم آورد تا یک تغییر محسوس و ماندگار برای امروز و آیندگان به جای بگذاریم. این یک گام ابتدایی بزرگ است، اما تنها شروعی برای تغییرات بیشتر خواهد بود. ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم و حتما این کار را خواهیم کرد.

هرچند کیسه‌های خرید پلاستیکی از تمام فروشگاه‌های Sobeys جمع‌آوری خواهد شد، اما فروشندگان همچنان به اجرای برنامه‌هایی برای کاهش مصرف پلاستیک در کل نواحی فعالیت خود ادامه می‌دهند و خریداران را تشویق می‌کنند تا از کیسه‌های چندبار مصرف استفاده کنند و در نهایت پس از پایان عمر، آن‌ها را برای بازیافت به فروشگاه‌های Sobeys تحویل دهند.

  • قرار است در ماه آگوست Sobeys یک خط تولید کیسه‌های بافتنی قابل‌استفاده مجدد که از بطری‌های پلاستیکی آب تهیه شده‌اند را راه‌اندازی کند. این کیسه‌های بافتنی و چندبار مصرف پیش از این در ماه ژوئن در فروشگاه‌های IGA واقع در کبک توزیع شده بودند که به شدت مورد استفبال مثبت خریداران قرار گرفتند.
  • Sobeys اقدام به جمع‌آوری پلاستیک‌های غیرضروری از بخش قفسه‌ گوجه‌فرنگی‌های snacking در فروشگاه‌های Urban Fresh در تورنتو کرده است. مشتریان حال می‌توانند از کیسه‌های کاغذی و قابل بازیافت برای حمل گوجه‌فرنگی‌ها استفاده کنند.
  • فروشگاه‌های IGA در Montreal Island با راه‌اندازی یک کمپین در ماه سپتامبر 2019 قصد دارند مشتریان خود را به استفاده از کیسه‌های چندبار مصرف تشویق کنند: این کمپین شامل ایجاد محل‌های پارک مخصوص مشتریان دارای کیسه‌های چندبار مصرف و همچنین توزیع کیسه‌ها و جعبه‌های چندبار مصرف و تبلیغاتی IGA برای تشویق مشتریان است.

ویتوریا وارالی که معاون بخش پایداری شرکت است می‌گوید: حال زمان تغییر فرا رسیده است. ما دست از نوآوری و ارائه روش‌های جدید برای کنار گذاشتن مصرف پلاستیک در بازار و فروشگاه‌ها دست بر نخواهیم داشت. ما در حال همکاری با شرکای تجاری و سهامداران کلیدی خود هستیم تا مصرف پلاستیک در چرخه تولید و توزیع را به طور کامل حذف کنیم. فاکتورهای بسیاری در ایجاد تعادل پسماند مواد غذایی و سلامت غذایی وجود دارد که با نحوه بسته‌بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ارتباط هستند. ما باید برای ایجاد تغییری معنادار برای آیندگان تلاشی دسته‌جمعی داشته باشیم.

شرکت Sobeys برای عمل به وعده‌های خود به منظور کاهش مصرف پلاستیک با یک سازمان دانش‌آموزی به نام Enactus Canada همکاری می‌کند تا با حمایت از پروژه‌هایی با این موضوع، کانادایی‌های جوان را برای یافتن راه‌حل‌هایی برای کاهش مصرف پلاستیک در فروشگاه‌های مواد غذایی تشویق کند. این شرکت می‌خواهد با این اقدامات نهایتا موفق به تغییر رفتار جامعه درباره این موضوع شود.

منبع: dailyhive