Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

تامین بودجه ساخت برج اداری جدید ونکوور از تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مهندسان و طراحان محلی که پیشنهاد ساخت ساختمان اداری بسیار دیدنی خیابان 720 Beatty را در ضلع جنوب غربی تقاطع  خیابان West Georgia و Beatty و درست در کنار استادیوم BC Place را داده بودند، نهایتا توانسته‌اند سرمایه‌ موردنیاز برای ساخت این پروژه را با کمک یک شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در تورنتو دریافت کنند.

شرکت Allied Properties Real Estate Investment Trust اعلام کرده که مبلغ 185 میلیون دلار را برای اجرای مراحل ارزیابی و ساخت‌وساز ابتدایی برج 17 طبقه Westbank که 264 فوت ارتفاع دارد، هزینه خواهند کرد. این برج قرار است در محل کنونی تاسیسات تولید بخار Creative Energy احداث شود.

در مقابل قرار است مالکیت 50 درصد از این ساختمان به شرکت سرمایه‌گذاری فعال در پروژه برسد که شامل 620،000 فوت مربع فضای اداری وسیع و قابل اجاره و نیز فروشگاه‌های هم‌کف می‌شود. این ساختمان برخی از بزرگترین طبقات اداری شهر را در خودش جای داده که مساحتی 32،000 فوت مربعی دارند. همین فضاهای بی‌نظیر آن را به محلی عالی برای استقرار شرکت‌های تکنولوژی تبدیل کرده است.

پیشبینی می‌شود که ساخت این پروژه تا اواخر سال 2023 به اتمام برسد و با فراهم کردن فضای اداری مناسب و درجه یک، منجر به بهبود شرایط فضای اداری و رفع مشکل کمبود آن در شهر تورنتو شود.

مایکل اموری که رییس و مدیرعامل Allied است در یک بیانیه گفت: در اختیار قرار دادن این سرمایه برای Westbank و در این پروژه ما را قادر خواهد ساخت تا از همان ابتدا از بازگشت سرمایه خود اطمینان داشته باشیم. از این مهمتر ما خواهیم توانست در بازار پررونق ساخت فضاهای شغلی شهری، خدمات بهتری را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهیم.

این پروژه در حال حاضر توسط برنامه rezoning شهرداری مورد ارزیابی قرار گرفته است. طراحی برج را نیز گروه Bjarke Ingels و HCMA Architecture + Design انجام داده‌اند و تایید هیئت طراحی شهری (UDP) را نیز برای آن دریافت کرده‌‎اند.

موافقت سریع این هیئت در جلسه 17 آوریل نشان می‌دهد که اعضا از عناصر طراحی به کار رفته در برج از جمله انحنای نما، شکل منحصربفرد سقف و ساختار عمومی قلمرو سازه که موجب گسترش و تقویت فضای اطراف استادیوم می‌شود به شدت حمایت کرده‌اند.

علاوه بر برج اداری، این پروژه شامل یک ساختمان پنج طبقه مدور در ضلع جنوبی خود نیز می‌شود. این سازه در حقیقت به یک مجموعه نمایشگاهی و تفریحی بین خیابان West Georgia و محوطه استادیوم تبدیل خواهد شد که بر جذابیت این بخش به شدت می‌افزاید. به‌ منظور ارتقا قابلیت‌های این ناحیه به عنوان جاذبه‌ای تفریحی، این ساختمان دارای رستوران، sports bar، سالن آبجو، بخش واقعیت مجازی، کارائوکه و فضایی مفرح در بالای پشت‌بام خواهد بود.

همچنین اجرای این برنامه عمرانی و توسعه‌ای بدون تعیین مکانی جدید برای تاسیسات Creative Energy امکان‌پذیر نخواهد بود. برای همین منظور قرار است این تاسیسات به یک فضای خالی بدون استفاده که در زیر استادیوم قرار دارد منتقل شوند. این فضا طی همکاری با Pavco که یک شرکت دولتی استانی است و اداره استادیوم را بر عهده دارد، در اختیار سازندگان قرار گرفته است. این تاسیسات قبل از آغاز ساخت برج به بهرده‌برداری خواهند رسید و البته بخشی از آن همچنان در زیر برج اداری باقی خواهند ماند.

پس از رد پیشنهاد اولیه پروژه در ماه فوریه، Westbank در ماه آوریل اصلاحات مربوط به ساختمان Creative Energy را به کمیسیون تاسیسات BC (BCUC) فرستاد و نگرانی‌های آن‌ها را در طراحی جدید لحاظ کرد. BCUC در حال حاضر در حال انجام ارزیابی‌های مجدد برای ارائه طرح پیشنهادی ساخت تاسیسات بخار جدیدی است که با ساختمان اداری همسان و قابل انطباق باشد.

شرکت Creative Energy هم‌اکنون به تولید بخار اقتصادی و انبوه مشغول است که سیستم گرمایشی بیش از 210 ساختمان که در مجموع شامل 45 میلیون فوت مربع فضای مسقف هستند و بخش زیادی از مرکز شهر ونکوور را در بر می‌گیرد، را فعال نگاه می‌دارد.

منبع: dailyhive