Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

کانادایی‌ها خطر تغییرات آب‌وهوایی را بسیار جدی می‌دانند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود بحث‌برانگیز بودن اعمال و سپس لغو مالیات کربن در برخی از استان‌ها و نیز در حالی که تنها چند ماه تا برگزاری انتخابات فدرال باقی مانده، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که مسئله تغییرات آب‌وهوایی به موضوعی بسیار مهم برای کانادایی‌ها تبدیل شده است.

بر اساس این نظرسنجی که توسط شرکت تحقیقات بازار Abacus Data برگزار شده، 82 درصد از شهروندان کانادا به تغییرات آب‌وهوایی و یا گرمایش جهانی به عنوان یک معضل جدی برای کانادا نگاه می‌کنند. بر اساس این نظرسنجی تغییرات آب‌وهوایی پس از “روند رو به افزایش هزینه‌های زندگی” به عنوان دومین مشکل اساسی انتخاب شده است.

از 82 درصد افرادی که تغییرات آب‌وهوایی را مسئله‌ای جدی دانسته‌اند، 47 درصد آن را مشکلی بسیار وخیم و 35 درصد آن را مشکلی وخیم توصیف کرده‌اند.

این نظرسنجی توسط ست کلاین که دستیار پروفسور مطالعات شهری دانشگاه سیمون فریزر، انجام شده است. این نتایج از طریق یک نظرسنجی آنلاین انجام گردیده که در آن از شرکت‌کنندگان سوالات گوناگونی با ماهیت نظرشان درباره تغییرات آب‌وهوایی پرسیده شده است. در این نظرسنجی از 2،000 کانادایی که بین 18 تا 20 سال سن داشتند در یک بازه زمانی سه روزه در ماه ژوئن سوال پرسیده شده بود. حاشیه خطای این نظرسنجی +/- 2.19 درصد است.

تقریبا نیمی از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی‌ها (49 درصد) گفته‌اند گاهی به تغییرات آب‌وهوایی فکر می‌کنند و با گذر زمان نگرانی آن‌ها درباره این معضل بیشتر شده است. این در حالی است که 25 درصد از افراد گفته‌اند گاهی درباره آن فکر می‌کنند و بسیار نگران آن هستند. بیشتر کسانی که این مشکل را بسیار وخیم می‌دانند را جمعیت جوان‌تر که بین 18 تا 29 سال سن داشتند، تشکیل داده‌اند.

شاید شکه‌کننده‌ترین آمار مربوط به تعداد کانادایی‌هایی باشد که به تغییرات آب‌هوایی به عنوان یک بحران ملی نگاه می‌کنند. هم‌اکنون 42 درصد از شهروندان کانادا تغییرات آب‌وهوایی را به عنوان یک بحران ملی می‌بینند و تنها 12 درصد از افراد می‌گویند این موضوع نیازی به توجه و نگرانی عمومی ندارد.

این نظرسنجی از شرکت‌‍کنندگان پرسیده بود که به نظر آن‌ها سیاست دولت باید چگونه باشد و چه اقداماتی را در آینده برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی و آلاینده‌های گلخانه‌ای می‌بایست انجام دهد. در پاسخ درصد بسیار زیادی از افراد گفته‌ بودند که دولت باید با این موضوع به عنوان یک مسئله جدی برخورد کند.

بطور کلی 44 درصد از سوال‌شونگان گفته‌اند که کانادایی‌ها باید انرژی و الکتریسیته را به صورت 100 درصد پاک و از طریق منابع تجدیدپذیر مانند آب، خورشید، جزرومد و غیره تولید کنند. 37 درصد افراد از حرکت دولت به سمت استفاده از انرژی پایدار حمایت کرده‌اند اما مطمئن نیستند که تولید کامل انرژی به این طریق امکان‌پذیر باشد. به طور کلی این بدان معنا است که 81 درصد از کانادایی‌ها از حرکت به سمت انرژی پاک حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی همچنین از شرکت‌کنندگان درباره نظرشان نسبت به تغییرات خاص سیاسی مانند ممنوع کردن فروش خودروهای بنزینی و ساخت ساختمان‌های جدید که از الکتریسیته برای گرم کردن منزل استفاده می‌کنند سوال کرده است.

در ادامه نتایج این سوالات آورده شده است:

منبع: dailyhive