Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

رانندگان آلبرتایی اکنون می توانند اطلاعات بیمه اتومبیل را بر روی تلفن‌های خود نگه دارند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر ساکن آلبرتا هستید می‌توانید به زودی با بیمه‌نامه‌های کاغذی و استرس پیدا کردن آن در داخل داشبورد خودروی خود خداحافظی کنید.

با ابتکار تازه‌ای که استان آلبرتا انجام داده از این پس اهالی این استان می‌توانند به جای حمل گواهینامه و کارت وسیله نقلیه، این مدارک را درون تلفن همراه خود داشته باشند.

این تغییر جدید در راستای الکترونیکی کردن امور بخشی اقدامات قانون Red Tape Reduction است که در فصل بهار به تصویب رسید. این قانون قصد دارد با کمک دولت موانعی را که موجب کند شدن اقتصاد آلبرتا شده‌اند از سر راه بردارد.

گرنت هانتر که وزیر Red Tape Reduction است در یک بیانیه در اینباره گفت: ما کارهای فراوانی برای انجام دادن در پیش داریم اما در حال حاضر با کاهش دادن یک سوم از موانع شاهد پیشرفت این برنامه هستیم. ما در کنار یکدیگر در تلاش هستیم تا فرصت‌های بیشتری برای کسب‌وکار اهالی آلبرتا ایجاد کنیم. ما می‌خواهیم با تبدیل کردن آلبرتا به یکی از سریع‌ترین و آزادترین اقتصادهای رو به رشد دنیا شغل‌های بیشتری برای شهروندان این استان بسازیم.

این قوانین جدید به شرکت‌های بیمه فعال در استان آلبرتا اجازه می‌دهند تا یک اپلیکیش جدید و اختصاصی را به رانندگان پیشنهاد دهند. این اپلیکیشن حکم بیمه خودرو را خواهد داشت و مسئولیت مستقیم ساخت و امنیت آن بر عهده شرکت‌های بیمه است.

مشتریانی که ترجیح می‌دهند اثبات بیمه آن‌ها به صورت کاغذی باشد می‌توانند همچنان آن را دریافت کنند. این بیمه‌نامه کاغذی حتی در صورتی که شرکت‌ بیمه جایگزینی بجز اپلیکیشن ارائه ندهد قابل دریافت خواهد بود.

تاریخ آماده‌ شدن این اپلیکیشن‌ها به شرکت‌های بیمه بستگی دارد. بنابراین آن دسته از شهروندان آلبرتایی که مشتاق هستند هرچه سریع‌تر از این قابلیت جدید استفاده کنند باید زمان بهره‌برداری از آن را از شرکت بیمه خود جویا شوند.

سلیسته پاور که معاون غربی شرکت بیمه Bureau of Canada است در یک اطلاعیه اعلام کرده که این اقدام مسئولان آلبرتا برای فعال کردن اثبات بیمه الکترونیکی، این استان را هم رده با برخی از استان‌های دیگر کشور و ایالت‌های آمریکا قرار می‌دهد که این قابلیت دیجیتال را دارا هستند.

او می‌افزاید: ما از هرگونه تغییر که داشتن بیمه را برای سه میلیون راننده آلبرتایی ساده‌تر و دسترس‌پذیرتر می‌کند حمایت می‌کنیم. تجارت الکترونیک در بیشتر حوزه‌ها رایج شده است و در حوزه بیمه نیز به آن شدیدا نیاز داریم. در حال حاضر بسیاری از ایالت‌های آمریکا و دو استان دیگر کشور مجوز استفاده از اثبات الکترونیکی بیمه را صادر کرده‌اند و شاهد گسترش آن در سایر استان‌ها نیز هستیم. ما در تلاش هستیم تا با همکاری با دولت حق انتخاب بیشتر و نوآوری‌های جدید را به رانندگان آلبرتایی هدیه دهیم.

منبع: dailyhive