Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

۵ مسیر ویژه صعود برای ماجراجوهای حرفه‌ای در اطراف مترو ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از قدیم می‌گویند با یک چالش بزرگ، اغلب یک پاداش بزرگ به دست می‌آید و در این مورد با مسیرهای صعود بسیار سخت که به شما معرفی می‌کنیم، مناظری بسیار دیدنی به دست خواهید آورد و همزمان حس سربلندی از یک صعود را هم خواهید داشت.

بلندی‌های ساحلی-کوهیِ بریتیش کلمبیا دیدنی‌ترین مناظر در کل کانادا دارند، و یکی از خوبی‌های ونکوور این است که این گریزهای عالی به دل طبیعت، در فاصله‌ای کوتاه از محیط سرزندهٔ شهر قرار گرفته‌اند.

یکی از الزامات برای رفتن به چنین صعودهایی این است که همیشه به یک یا چند نفر از نزدیکانتان درباره مقصد و مسیر صعود اطلاعات کافی بدهید، و به آنها بگویید که اگر در زمان مقرر خبری از شما نشد، حتما پیگیر شوند.

لطفا قبل از رفتن به این سفر همهٔ وسایل لازم برای یک گردش و پیاده‌روی یک روزه را تهیه کنید و با آمادگی کامل به صعود بروید. اطلاعات لازم را می‌توانید در وبسایت Albertaparks.ca و Adventure Smart بیابید. 

Dilly Dally Loop در Belcarra

dalelatin.jpg

این صعود از پارکینگ دریاچه Buntzen شروع می‌شود، و یک صعود چالشی —حتی برای کوهنوردهای حرفه‌ای- است. طول آن تقریبا ۱۲ کیلومتر است و پیرامون کوه Eagle، قلهٔ Tangled، و Dilly Dally Peak می‌چرخد، سپس شما را در بازگشت به نقطهٔ آغاز رهنمون می‌کند.

حتما لوازم ضروری پزشکی و ایمنی، و آب برای ۱۲ ساعت همراه داشته باشید. در این صعود مناظر خارق‌العاده‌ای خواهید دید.

Crown Mountain در North Vancouver

tara-barlow.jpg

کوه Crown که در پشت Grouse Grind واقع شده است، هم صعود و هم بازگشت سختی دارد. همان ابتدا یک شیب تُند را پشت سر می‌گذارید، سپس صعود را ادامه می‌دهید که شما را به بالا و به سمت قله هدایت می‌کند. قبل از اینکه به کوه Crown بیایید، بهتر است با صعود به Grouse Grind، یا BCMC Trail، یا Hanes Valley تجربه جمع کنید و استقامت خود را بالا ببرید.

راستی می‌توانید با تله‌کابین کوهِ Grouse هم خودتان را به این مسیر برسانید.

مناظر دیدنیِ جلگهٔ Capilano و قله‌های The Lions، همراه با خود شهر ونکوور و کوه‌های وحشی دوردست، این صعود را به خاطره‌ای فراموش ناشدنی تبدیل می‌کند.

The Lions در West Vancouver

inspiredlarissa.jpg

اینجا یکی از بهترین منظره‌های اطراف ونکوور را دارد و البته یکی از سختترین صعودها هم هست.

The Lions یک قلهٔ دو قلو است که از داون‌تاونِ ونکوور هم دیده می‌شود. همچنین به خواهرهای دوقلو هم شهرت دارد، و الهام‌بخش پُل The Lions Gate، شهر Lions Bay، و تیم فوتبال بریتیش کلمبیا هم بوده است. منظرهٔ اطراف از بلندای قله دیدنی است، نمایی ۳۶۰ درجه از تنگهٔ Howe و جلگهٔ Capilano را هم پیش چشم شما قرار می‌دهد.

انتظار یک صعود ۷ تا ۹ ساعته به طول ۱۶ کیلومتر را داشته باشید، بیشتر شیب‌ها تند، صخره‌ای و برفی (حتی در جولای) هستند. ترجیحا بوت کوهنوردی میخدار داشته باشید چون گاهی حسابی لازم می‌شود.

دو روش برای شروع این صعود هست. یکی شروع از Lions Bay است که شما را به جادهٔ Lions-Binkert می‌برد. و دومی از تفریح‌گاه کوهستانی Cypress شروع می‌شود که تغییر ارتفاع در این مسیر کمتر است ولی مسیر آن طولانی‌تر.

وقتی به بالای خط‌الراس کوه برسید، تقریبا ۱,۵۶۶ متر بالا آمده‌اید. قله غربی Lions حدود ۱,۶۴۶ متر و قلهٔ شرقی ۱,۶۰۶ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

شما بعد از رسیدن به بالا می‌توانید مسیر خود را به قله غربی ادامه دهید و البته با احتیاط کامل جلو بروید. مناظر زیبا هستند ولی اگر به قله هم نرسید، هیچ‌کدام از آنها را از دست نخواهید داد.

Panorama Ridge در Whistler

tara-explores.jpg

در اوج این صعود، مناظری فوق‌العاده از دریاچه Garibaldi در پایین‌دست و کوه Black Tusk در دوردست پیش روی شما خواهد بود. برای اینکه بتوانید این صعود را یک روزه انجام بدهید، باید صبح زود راه بیفتید و این مسیر رفت و برگشت ۳۰ کیلومتری را بی‌وقفه طی کنید. البته اگر بخواهید به جای مسیر دریاچه Garibaldi از مسیر Taylor Meadows برگردید، مسیر کمی کوتاه‌تر می‌شود.

تنها شیب خیلی تُند این صعود در بخش پایانی است که می‌خواهید به بالای صخره‌های خود قله بروید. کلی آب و میان وعده‌های مغذی با خودتان بردارید، زیرا در طول مسیر آب‌خوری‌های کمی وجود دارند.

Harrison Grind در Agassiz

michelle-szpunar.jpg

اینجا را اغلب با Grouse Grind در North Shore مقایسه می‌کنند که آن هم بسیار محبوب است. بعد از صعودی ۷ کیلومتری که تقریبا ۳ ساعت زمان می‌برد، یک منظرهٔ دیدنی از دریاچه Harrison در پایین‌دست خواهید داشت. ۳ ساعت هم برای برگشت در نظر بگیرید، و به این صورت برنامهٔ یک تفریح نیمه‌روز پر می‌شود.

بعد از بازگشت، تن به چشمه‌های آب گرم Harrison بزنید تا خستگی‌تان در برود.

منبع: Daily Hive