Wednesday, April 24, 2024
6.5 C
Calgary

آلبرتای زیبا: دریاچهٔ Maligne، ضیافتی برای چشم‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر به زودی می‌خواهید راهیِ پارک ملی جَسپر شوید، حتما توقفی هم در دریاچهٔ مْلایْن (Maligne) داشته باشید و مناظر بی‌نظیرش را در حافظه‌تان ثبت کنید.

دریاچهٔ مْلایْن بزرگترین دریاچهٔ طبیعی در کوه‌های راکیِ کانادا ست و طبق برآوردهای Parks Canada، در پهنه‌ای ۲۲ کیلومتری گسترده شده است.

مردم بومی ساکن در پارک جسپر، این دریاچه را Chaba Imne نام گذاشته‌اند که به معنی «دریاچهٔ سگ آبی» است.

https://www.instagram.com/p/B0jJQYkDIW-/?utm_source=ig_embed

نکته: برای ایمنی خودتان، حتما با آمادگی کامل به دل طبیعت بروید. اطلاعات بیشتر برای آمادگی در سفر را در وبسایت‌های Albertaparks.ca و AdventureSmart بیابید.

به خاطر داشته باشید: همیشه در مسیرهای گردشگری باقی بمانید، وسایلتان را جا نگذارید، و فکر غذا دادن به حیوانات وحشی را هم نکنید. راهنمای بازدید از پارک‌های کانادا را بخوانید و موقع سِلفی گرفتن مراقب باشید، خطر در یک قدمی است.

دریاچه کجاست؟

این دریاچهٔ عظیم در پارک ملی جسپر واقع شده است: بین قلهٔ Samson، کوه‌های Maligne و رشته کوه‌های Queen Elizabeth.

https://www.instagram.com/p/BzYjGmSnSim/?utm_source=ig_embed

چطور به آن برسیم؟

توصیه می‌کنیم تنها به این سفر نروید، تا در مسیر کلگری به دریاچه ملاین که با خودرو ۶ ساعت طول می‌کشد، بتوانید فرمان را به دوست یا عضوی از خانواده بسپارید و کمی استراحت کنید.

ما اینجا لینک موقعیت دریاچه ملاین روی نقشه گوگل را برای‌تان گذاشته‌ایم. اما اگر بدون نقشه به سفر می‌روید (که بعید می‌دانیم) بهترین مسیر اینگونه است:

6th Avenue SW و سپس Bow Trail SW را طی کنید تا به Sarcee Trail SW برسید، سپس در مسیر Trans-Canada Highway/AB-1 W و AB-93 N برانید تا در کمتر از ۵ ساعت به Maligne Lake Road برسید که از ورودی آن راه کمی تا دریاچه باقی است.

Screen-Shot-2019-08-02-at-11.34.09-AM.png

مسیرهای دیگری هم هستند ولی بیشتر طول می‌کشند. با عبور از این مسیر از پارک‌های ملی بَنف، جَسپر، و یوهو رد می‌شوید. پس می‌توانید در محل‌های امن خودرو را کنار بزنید و ضمن بیدار کردن پاهای خود، از مناظر مسیر هم لذت ببرید.

چه خواهید یافت؟

وقتی به مقصد رسیدید، اعتمادتان به توصیف‌های ما بیشتر می‌شود: مناظری نفس‌گیر که می‌توانید ساعت‌ها به آنها خیره شوید و روح‌تان را تازه کنید.

با پیاده‌روی در اطراف دریاچه یا سوار شدن به یک قایق کروز می‌توانید به جزیرهٔ Spirit برسید، که از زیباترین نقاط این دریاچه است، و در پس زمینهٔ آن قله‌ها و یخچال‌های طبیعی زیادی قرار دارند.

https://www.instagram.com/p/B0ohbUKHZff/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B0oRvKwHy5T/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B0Yt-xop9Fl/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B0em4_ZF1aY/?utm_source=ig_embed

اینجا وقتی شب از راه می‌رسد، طبیعت شگفتی‌های جدیدی برای شما رو می‌کند. جنگل‌ها در تاریکی فرو می‌روند و آسمان می‌درخشد تا بتوانید لبهٔ کهکشان راه شیری را در آسمان و انعکاس آن را روی آب‌های آرام دریاچه ملاین ببینید.

Screen-Shot-2019-08-02-at-11.03.22-AM-1024x527.png

منبع: Daily Hive