Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

میکرو-آپارتمان‌ها راه‌حلی برای حل بحران مسکن طبقه متوسط در ویکتوریا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته دولت فدرال پروژه جدید واحدهای میکرو-آپارتمان در مرکز شهر ویکتوریا می‌تواند جلوی رشد بیشتر بحران مسکن طبقه متوسط را بگیرد.

آدام واژان که دبیر وزارتخانه فدرال خانواده‌ها، کودکان و توسعه اجتماعی است می‌گوید: این پروژه 60 واحدی مبلغ 13.25 میلیون دلار کمک مالی از طرف دولت فدرال دریافت خواهد کرد.

شهر ویکتوریا نیز همانند سایر شهرهای کانادا با رکود رشد دستمزدها و همزمان افزایش قیمت اجاره مسکن روبرو بوده که به کاهش تعداد منازل ارزان‌قیمت منجر شده است. کمک‌هزینه مالی این پروژه به عنوان بخشی از استراتژی جدید و ملی مسکن کانادا تامین شده است. بر اساس این استراتژی قرار است مبلغ 55 میلیارد دلار در ده سال آینده برای توسعه و ایجاد مسکن ارزان‌قیمت در سرتاسر کانادا هزینه شود.

واژان می‌گوید که ساختمان خیابان 840 Fort St. دارای 44 واحد استودیو و 16 واحد تکخوابه خواهد بود که بین 285 تا 358 فوت مربع مساحت دارند. او افزود که نرخ کرایه این واحدها 30 درصد کمتر از میانگین نرخ موجود در شهر ویکتوریا تعیین خواهد شد تا افراد مجرد و کارمندان دارای درآمد متوسط بتوانند در نزدیکی محل کار خود زندگی کنند. بر اساس اطلاعیه‌ای که سازمان Canadian Mortgage and Housing منتشر کرده نرخ اجاره بهای این واحدها ماهانه بین 995 تا 1،450 دلار خواهد بود.

ماریان آلتو که مشاور املاک است می‌گوید: هربار که ما اقدام به ساخت واحدهای اجاره‌ای کنیم اوضاع مسکن قدری بهتر می‌شود. مطمئنا راهی بسیار طولانی در پیش داریم. مستاجرها تعداد بیشتری از ساکنین شهر را تشکیل می‌دهند و باید به نیازهای آن‌ها پاسخ داده شود.

واژان به این نکته نیز اشاره کرد که چند واحد از این ساختمان برای مستاجرهایی با نیازهای خاص در نظر گرفته خواهد شد. او افزود: این پروژه دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های متنوع است و به سرعت جای خود را به عنوان بخشی از محله پیدا خواهد کرد.

جذب نیروی کار بخش تکنولوژی

رابرت فانگ که رئیس گروه The Salient است و وظیفه توسعه‌ ساختمان را بر عهده دارد می‌گوید این مجموعه مسکونی در قطب تکنولوژی شهر ویکتوریا واقع شده تا نیروی کار جوان شاغل در این حوزه را جذب کند.

او افزود: ما احساس کردیم که تزریق انرژی و حال‌وهوای این گروه از شاغلین به درون یک ساختمان مسکونی بسیار اهمیت دارد.

گرم سیسات که پایه‌گذار شرکت Covault Technologies در مرکز شهر است می‌گوید مقرون‌بصرفه بودن مسکن چالشی اساسی برای بسیاری از کارمندان شاغل در حوزه تکنولوژی در شهر ویکتوریا است. این شرایط برای کسانی که به تازگی وارد این حوزه شغلی شده‌اند بسیار سخت‌تر نیز هست. من هم‌اکنون با دوست خود در یک آپارتمان تکخوابه زندگی می‌کنم. در صورتی که ما با یکدیگر زندگی نمی‌کردیم شرایط پرداخت اجاره خانه بسیار دشوار می‌شد. به نظر من قیمت اجاره واحدهای مسکونی جدید برای بسیار از شاغلین حوزه تکنولوژی مناسب خواهد بود.

یک تکه کوچک از پازل

اریک سوانسون که مدیر سازمان Generation Squeeze است که طرفدار بهتر کردن شرایط زندگی برای کانادایی‌های جوان می‌باشد می‌گوید هرچند این پروژه به نیروی کار حرفه‌ای و مجرد امکانات زندگی بیشتری را ارائه می‌هد اما همچنان با یک قطعه کوچک از پازلی بسیار بزرگتر روبرو هستیم.

او می‌افزاید: اجاره بهای منازل در این مجتمع از میانگین پایین‌تر است، اما به نظر ما باید این قیمت‌ها بسیار کمتر از این مقدار باشد.

او همچنین می‌گوید که کلید حل این بحران در دست دولت فدرال است تا با انجام اقدامات بیشتر به منظور کنترل بازار، شرایط را برای مستاجرهای دارای درآمد متوسط بیش از پیش محیا کند.

سوانسون به این نکته نیز اشاره کرد که این پروژه با نیازهای بسیاری از خانواده‌های دارای درآمد متوسط ویکتوریا که به فضایی بزرگتر برای تربیت فرزندان خود احتیاج دارند انطباق ندارد. او افزود: ما به تعداد بسیار بیشتری واحد دارای دو یا سه اتاق خواب احتیاج داریم.

واژان در اشاره به این موضوع گفت که هر پروژه نمی‌تواند به نیازهای تمام افراد و گروه‌ها پاسخ دهد. حتی اگر این مجموعه دارای 300 واحد نیز می‌بود همچنان عده‌ای پیدا می‌شدند که مشکلشان حل نشده‌ بود.

واحدهای کوچک برای مجردها

ماریکا آلبرتا که مدیر سیاست‌گذاری انجمن غیرانتفاعی مسکن بریتیش‌کلمبیا است می‌گوید که سازندگان خانه در تلاش هستند تا به جای ساخت واحدهای بزرگتر برای خانواده‌هایی که به طور مدام در حال خروج از نواحی شهری هستند، با ساخت واحدهای کوچکتر برای ساکنین مجرد شهر مسکنی مقرون‌بصرفه‌تر بسازند.

دیانا گیبسون که مدیرعامل Community Social Planning Council در ویکتوریا است می‌گوید که شهر باید سیاست‌های خود را در قبال اقشار دارای درآمد متوسط قدری تسهیل کند. او می‌افزاید که شهرداری باید به این افراد اجازه سکونت در واحدهای زیرزمینی که به آن‌ها امکان اقامت در مساحتی بیش از 1،000 فوت مربع را دهد نیز صادر کند.

او به این نکته اشاره کرد که وضعیت مسکن در شهر ویکتوریا خانواده‌ها را به سمت زندگی در حاشیه جاده‌ها کشانده که به هیچ عنوان برای امنیت کودکان مناسب نیست.

آلتو می‌افزاید که دستیابی به یک راه‌حل جامع به همکاری شهرداری، مسئولان استانی و دولت فدرال احتیاج دارد. او می‌گوید: ما باید همگی دست در دست هم دهیم تا پروژه‌هایی اینچنین را به واقعیت تبدیل کنیم.

منبع: cbc