Tuesday, April 23, 2024
15.6 C
Calgary

پوشش حمایتی جدید دولت کانادا از مبتلایان به اوتیسم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از هر 66 کودک و جوان کانادایی یک نفر با اختلالات اوتیسم (ASD) زندگی می‌کند. اوتیسم یک اختلال جسمانی پیچیده و مادام‌العمر است که مشکلات و چالش‌هایی جدی را برای مبتلایان به این بیماری و خانواده‌های این بیماران، جامعه، پرستاران و نیز بخش درمان کشور ایجاد می‌کند.

به تازگی پم داموف که دبیر پارلمان در وزارت بهداشت است اعلام کرده که تعدادی پروژه‌های جامعه‌محور برای حمایت و یاری افرادی که به ASD مبتلا هستند و کسانی که از آن‌ها مراقبت می‌کنند در نظر گرفته شده است. این پروژه‌ها با بودجه‌ای بیش از 3 میلیون دلاری که از سوی آژانس بهداشت عمومی کانادا و همینطور یک بودجه اضافی 720،774 دلاری از طرف سازمان‌های حمایت‌کننده، تامین مالی خواهند شد.

بودجه‌های دریافتی برای این پروژه‌ها در موارد زیر هزینه خواهند شد:

  • حمایت از شهروندان کانادایی مبتلا به ASD و همینطور خانواده‌های آن‌ها و نیز پرستاران به منظور دریافت دانش، مهارت‌ها و جذب منابع
  • کمک به جوامع برای برخورد بهتر با چالش‌های ناشی از ASD و کمک به کسانی که با این اختلالات زندگی می‌کنند

پم داموف درباره این پروژه‌ها گفت: من بسیار مفتخر هستم تا شش پروژه ابتکاری جدید را معرفی کنم که به کانادایی‌های مبتلا به اختلال اوتیسم کمک خواهند کرد تا زندگی بهتری داشته باشند. این پروژه‌های جامعه‌محور در سرتاسر کشور به مشکلات گوناگون خواهند پرداخت که از میان آن‌ها می‌توان به مشکلات روانی و جنسی و همینطور بحث اشتغال مبتلایان به ASD اشاره کرد. این برنامه‌های جذاب از شهروندان کانادایی که به این اختلال دچار هستند و همینطور کسانی که از آن‌ها مراقبت می‌کنند، حمایت می‌کنند. این حمایت‌ها در هرکجا و هر زمان که این افراد به آن‌ها نیاز فوری داشته باشند، ارائه خواهند شد.

نکاتی درباره اوتیسم و برنامه‌های دولت:

  • ASD یک اختلال مغزی است که منجر به بروز علائم و چالش‌های گوناگون همچون اختلال در مهارت‌های اجتماعی، بروز رفتارهای تکراری، اختلال تکلم و ایجاد اشکال برای ارتباطات غیرکلامی افراد می‌شود.
  • تقریبا از هر 66 کودک و جوان کانادایی 5 تا 17 ساله 1 نفر دارای اختلالات ASD است. این اختلال در میان پسران چهار برابر دختران شایع است.
  • پروژه‌ای که به تازگی معرفی شده از طریق صندوق استراتژیک اختلال اوتیسم که متعلق به آژانس بهداشت عمومی کانادا است بودجه خود را تامین می‌کند.
  • در سال 2018 بودجه‌ای 20 میلیون دلاری برای مدت پنج سال و به منظور حمایت از نیازهای شهروندان کانادایی مبتلا به اوتیسم، خانواده‌های آن‌ها، پرستاران و جوامع مربوطه اختصاص داده شد. 9.1 میلیون دلار از این سرمایه به حمایت از پروژه‌های جامعه‌محوری که برای مبتلایان به ASD، خانواده‌ها و پرستاران آن‌ها می‌پردازد و فرصت‌هایی ملموس برای کسب دانش، منابع و مهارت‌ها را برای آن‌ها فراهم کرده است.
  • در ماه اکتبر سال 2018 بیش از 10 میلیون دلار برای کمک به شبکه Pacific Autism Family و بنیاد خیریه Miriam اختصاص داده شد تا برای ایجاد شبکه توسعه و تبادل منابع ملی ناتوانی‌های ذهنی اوتیسم (AIDE) هزینه شود. این شبکه یک وبسایت ملی و مرکز منابع آنلاین برای کانادایی‌ها است. شبکه AIDE دسترسی آنلاین به اطلاعات معتبر و مبتنی بر شواهد درباره ASD را ممکن می‌سازد. همچنین این سایت مجموعه‌ای از خدمات، فرصت‌های استخدام و برنامه‌های محلی در سرتاسر کشور را، به هر دو زبان رسمی، در دسترس کانادایی‌ها قرار می‌دهد.

منبع: canada