Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

کتابخانه مرکزی کلگری در فهرست ۱۰۰ مکان برتر جهان در سال ۲۰۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کتابخانه مرکزی کلگری در فهرست ۱۰۰ کتابخانه برتر جهان به انتخاب مجله تایمز در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

در دومین فهرست سالانه‌ای که مجله تایمز گردآوری کرده است فهرستی از برترین موزه‌ها، پارک‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها دیده می‌شود. نامزدها توسط ویراستارها، خبرنگاران و کارشناسان هر صنعت انتخاب شده‌اند.

به گفته مجله تایمز، نامزدها بر اساس فاکتورهای کلیدی که شامل کیفیت، اصالت، پایداری، نوع آوری و تاثیر گذاری می‌شده، رتبه بندی کرده‌اند.

در نتایج منتشر شده ۱۰۰ مقصد گردشگری جدید و قابل توجه نیز آورده شده که در آن از پرطرفدارترین پیتزا فروشی‌های آمریکا تا موزه هنرهای دیجیتالی توکیو نام برده شده است.

Calgary Central Library

از میان بهترین مکان‌هایی که امسال معرفی شده‌اند می‌توان به حمام‌های آبگرم طبیعی ایسلند، Teatro Galli در ایتالیا، پارک قرآنی امارات و سرزمین عجایب کانادا در اونتاریو اشاره کرد.

در فهرست از کتابخانه تازه تاسیس کلگری با عنوان شاهکار معماری به عنوان قطب مرکزی سیستم یاد شده است.

در توصیف آن نوشته شده: «همه جا مملو از نورهای طبیعی است و دارای ویژگی‌های زیباشناختی مختص منطقه است. دیوارهای ساخته شده از چوب درخت سرو آزاد که در بریتیش کلمبیا می‌روید و نمایی منحنی نشانگر بادهای محلی Chinook تنها بخشی از آن‌ هستند.»

سازه توسط شرکت نروژی به نام Sonhetta‌ طراحی شده و البته در مجله به مجموعه غنی ۴۵۰٬۰۰۰ جلدی آن نیز اشاره شده است.

همچنین به توضیح امکانات کتابخانه کلگری که دارای آزمایشگاه‌های یادگیری، برنامه‌های برای اقامت و تولید محصولات دیجیتالی توسط پادکست سازان و یوتیوبرها می‌شود، نیز پرداخته شده است.

منبع: Dailyhive