Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

جایگاه احزاب در شروع رقابت انتخابات ۲۰۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همانطور که در پیکوبینو خوانده‌اید، کمپین انتخابات فدرال ۲۰۱۹ رسما از چهارشنبه ۱۱ سپتامبر شروع شده است و کانادا آمادهٔ انتخاب مهم دیگری می‌شود.

اما در حالی که حدود ۲ ماه به روز رای‌گیری باقی ست، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که حزب لیبرال با رهبری جاستین ترودو توانسته اختلافی ۴ درصدی با نزدیکترین رقیب خود ایجاد کند.

این نظرسنجی توسط Mainstreet Research و شرکا در فاصله ۶ تا ۸ سپتامبر انجام شده و ۱,۸۷۶ نفر در آن شرکت کرده‌اند.

کُویتو مَگی رئیس این پژوهشگاه می‌گوید:

«اگر امروز مردم پای صندوق‌ها می‌رفتند، لیبرال‌ها با اکثریت برندهٔ انتخابات می‌شدند. اما دیگر احزاب می‌توانند نفس راحتی بکشند زیرا تا انتخابات فاصله خوبی باقی ست و می‌توانند پیشتازی لیبرال‌ها را از آنِ خود کنند.»

با این حال مَگی درباره نتایج این نظرسنجی می‌گوید: «در مجموع خبر بدی ست برای اندرو شیر و محافظه‌کارها، چون لیبرال‌ها توانسته‌اند از مرز ۴۰٪ در آتلانتیک کانادا، کبک و اونتاریو عبور کنند.»

طبق این نظرسنجی، در بین رای‌دهندگانی که تصمیم خود را گرفته‌اند یا سلیقه‌شان مشخص است، ۳۷.۵٪ به ترودو و لیبرال‌ها، و ۳۴٪ به اندرو شیر و محافظه‌کارها تمایل دارند.

جاگمیت سینگ و حزب NDP حدود ۸.۴٪ از نظرها را به خود جلب کرده‌اند و حزب سبز زیر نظر الیزابت مِی ۱۰.۸٪ از آرا را دارد. حزب مردم به رهبری ماکسیم بِرنیه هم ۴.۶٪ از افراد را پشت سر خود می‌بیند.

مَگی می‌گوید: «اختلاف‌های آماری که از مدتی قبل در بین مناطق می‌دیدیم، دارند بزرگتر و بزرگتر می‌شوند. در حالی که لیبرال‌ها در منطقه شرق مَنیتوبا پیشتازی بزرگتری دارند، محافظه‌کارها فاصله خودشان با لیبرال‌ها را در آلبرتا و بریتیش کلمبیا افزایش داده‌اند.»

کانادایی‌ها روز ۲۱ اکتبر آرای خود را به صندوق‌های رای خواهند انداخت.

منبع: Daily Hive