Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

نامزدی شهردار سابق کلگری برای رهبری NDP در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ناهید ننشی، شهردار سابق کلگری با انتشار یک ویدیو از نامزدی خود برای رهبری حزب NDP آلبرتا خبر داد.

ننشی در این ویدیو گفت: «۳۰ سال است که دنیل اسمیت را می‌شناسم، اما زنی که امروز نخست‌وزیر آلبرتا است با کسی می‌شناختم تفاوت دارد. او جلوی انجام پروژه‌های مفید برای مردم آلبرتا را می‌گیرد.»

او مسکن، تورم و خدمات بهداشت و درمان را به عنوان چالش‌های آینده آلبرتا معرفی کرد.

ننشی افزود: «مردم آلبرتا شایسته دولتی باهوش و توانمند هستند که بر ارزش‌ها و اولویت‌‌های مشترکمان تمرکز کند. دولتی که به رفاه، فرصت‌ها، زندگی ارزان، برابری، خدمات بهداشت و درمان و تحصیل بپردازد. همچنین باید بتواند با اقدامات خود از وقوع بلای طبیعی چون آتش‌سوزی‌، سیل و خشکسالی جلوگیری کند.»

ناهید ننشی شابقه ۱۱ سال اداره شهرداری کلگری را دارد.

به گفته لیزا یانگ، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه کلگری، ننشی کمپین خود را یک ماه دیرتر از رقیبانش آغاز کرد و این موضوع می‌تواند بر میزان حمایت از او ثر بگذارد. ریچل ناتلی، رهبر حزب، NDP، در ماه ژانویه اعلام کرد که پس از انتخاب جانشین سمت خود را ترک می‌کند.

بر اساس گزارش  Elections Alberta، کاتلین گنلی، راخی پانچولی، سارا هافمن، جودی کالاهو  و گیل مک‌گووان دیگر افرادی هستند که در این انتخابات حضور دارند.

گنلی در اینباره گفت: «از حضور آقای ننشی و راه‌اندازی کمپین انتخاباتی او خوشحالم، اما گمان نمی‌کنم در انتخابات برنده شود.»

رای‌گیری انتخاب رهبر جدید حزب NDP از ۲۲ می آغاز می‌شود و در تاریخ ۲۲ جون رهبر جدید معرفی خواهد شد.

اعضای حزب NDP‌ اجازه دارند به فرد موردنظرشان به صورت آنلاین، از طریق پست یا تماس تلفنی رای دهند. واجدین شرایط در رای‌گیری باید از ۲۲ آپریل عضو فعال این حزب باشند.

آلبرتایی‌های ۱۴ ساله و بزرگ‌تر می‌توانند عضو حزب NDP شوند.

منبع: CTV News