Wednesday, April 24, 2024
11 C
Calgary

به زودی استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه YVR ممکن می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رییس فرودگاه بین‌المللی ونکوور (YVR) می‌گوید که قصد دارد به زودی مشکل صف‌های طولانی تاکسی در کنار ساختمان ترمینال را حل کند.

کرگ ریچموند که رییس و مدیرعامل اداره فرودگاه ونکوور است روز سه‌شنبه و در حاشیه صحبت‌های خود درباره اختصاص بودجه برای پروژه‌های فرودگاه اعلام کرد که آماده استفاده از سرویس‌های اشتراک اتومبیل است و هم‌اکنون نقاطی در کنار پیاده‌راه را برای پیاده و سوار شدن مسافران از این خودروها در نظر گرفته‌اند.

برنامه‌ریزان فرودگاه با الگو گرفتن از سایر فرودگاه‌ها که دارای محل‌های مخصوص این نوع سرویس‌ها هستند و همچنین مشورت با شرکت‌های گوناگون فعال در این صنعت شروع به برنامه‌ریزی کرده‌‌اند.

او افزود: من دوست دارم تاکسی‌های بیشتری را در اطراف ترمینال فرودگاه ببینم. ترجیح می‌دهم شرایط به گونه‌ای محیا شود که شما بیشتر از 30 ثانیه برای سوار شدن تاکسی در پیاده‌راه منتظر نمانید. در صورتی که سرویس‌های تاکسی آنلاین به فرودگاه بیایند همواره شاهد حضور تاکسی‌ها در اطراف ترمینال‌ها خواهیم بود. من از صمیم قلب می‌خواهم تا مسافران بتوانند به خدمات مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. من از تماشای صف‌های طولانی کنونی بیزار هستم و هر بار که با چنین صحنه‌هایی مواجه می‌شوم بحث‌هایی طولانی بین من و سایر همکاران شکل می‌گیرد. مشکل اصلی آن است که تاکسی کافی برای حمل مسافران به مرکز شهر ونکوور وجود ندارد. همچنین تاکسی‌های موجود در روز جمعه و همچنین شب شنبه به مسافران خدماتی ارائه نمی‌دهند.

در ادامه آقای ریچموند به این موضوع نیز اشاره کرد که متاسفانه فضای مجاز اولیه که برای تاکسی‌ها در نظر گرفته شده به اندازه‌ کافی بزرگ نیست تا برنامه‌ریزان بتوانند آن را برای استفاده سرویس‌های تاکسی آنلاین نیز تجهیز کنند. این کمبود فضا به دلیل شرایط موقتی ناشی از عملیات عمرانی ساخت پارکینگ‌ چندطبقه جدید در مجاورت این محل و همینطور ساخت تاسیسات مرکزی ترمینال بوجود آمده است.

او می‌گوید که پس از پایان عملیات ساخت پارکینگ چندطبقه جدید فضای بیشتری برای تاکسی‌ها وجود خواهد داشت. در حال حاضر یک پیاده‌راه که بعدها بین پارکینگ طبقاتی جدید و قدیم بوجود خواهد آمد به عنوان محل احتمالی و مناسبی برای تاکسی‌ها، تاکسی‌های اینترنتی و اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است. به این ترتیب خودروها از پیاده‌راه‌های اطراف ساختمان فرودگاه دور خواهند شد و از ترافیک کنونی در نزدیکی دفتر شرکت‌های هواپیمایی کاسته می‌شود.

این اقدامات جزو بخش‌های اصلی برنامه 20 ساله توسعه و تجهیز فرودگاه هستند که بودجه‌ای 9.1 میلیارد دلاری برای آن در نظر گرفته شده است.

ریچموند همچنین به این نکته اشاره کرد که قرار است ترمینال بین‌المللی ایالات‌متحده (ترمینال Pier F گلوگاه شرقی ترمینال را گسترش خواهد داد) نیز توسعه پیدا کند. همین پروژه مجددا باعث تغییر ساختار مسیر Grant McConachie می‌گردد که در نهایت فضای توقف بیشتری را در اختیار تاکسی‌ها قرار می‌دهد. او پیش از این به دیلی‌هایو گفته بود که عملیات ساخت ترمینال Pier F احتمالا مدتی پس از پایان ساخت و راه‌اندازی ترمینال بین‌‎المللی Pier D در بهار 2020 آغاز خواهد شد.

بر اساس تازه‌ترین بررسی و صحبت‌هایی که مسئولان فرودگاه درباره پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی اخیر با برنامه‌ریزان اصلی و شرکت‌های هواپیمایی انجام داده‌اند، اصلی‌ترین مشکل فرودگاه YVR دسترسی زمینی آن بیان شده است. البته آن‌ها به این موضوع نیز اشاره کرده‌اند که بخش اصلی ترافیک کنونی ناشی از عملیات ساختمانی در حال انجام است.

ریچموند پیشبینی کرده که بخشی از مشکلات موجود ناشی از عملیات ساخت‌وساز پارکینگ چند طبقه جدید و ساختمان تاسیسات مرکزی فرودگاه باشد.

یکی دیگر از نگرانی‌های حال حاضر مسئولان مربوط به محدودیت‌های حمل‌ونقل فرودگاه در ساعات پایانی شب است که باعث شده گزینه‌های محدودی برای رفت‌وآمد در این زمان وجود داشته باشد. با رشد تعداد مسیرهای هوایی و بالا رفتن ترافیک هوایی مسافران به نظر می‌رسد این مشکل بیش از پیش نیز خود را نشان دهد.

ریچموند در اینباره گفت: با رشد بیشتر فرودگاه تعداد پروازهایی که در ساعات نیمه‌شب انجام می‌شوند نیز بیشتر خواهند شد. در حال حاضر تعداد 14 پرواز بین ساعت 10 شب تا 2 بامداد انجام می‌شوند.

محدودیت‌های دسترسی زمینی در این ساعات تنها مشکل مسافران نیست بلکه برای کارکنان شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه نیز دردسرهای بسیاری ایجاد کرده است.

در ساعات شب علاوه بر تاکسی‌ها سرویس SkyTrain نیز با محدودیت روبرو است. آخرین قطار Canada Line در Sea Island راس ساعت 12:56 دقیقه به سمت ایستگاه فرودگاه YVR حرکت می‌کند و پس از 20 دقیقه به آن‌جا می‌رسد. اولین قطار روز بعد نیز راس ساعت 5:07 بامداد حرکت خواهد کرد.

در حال حاضر میزان استفاده از حمل‌ونقل عمومی در فرودگاه بین‌المللی ونکوور به نسبت سایر فرودگاه‌های آمریکای شمالی بسیار بیشتر است. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در فرودگاه 25 درصد از افراد (شامل مسافران هوایی و کارکنان) در حال حاضر برای حرکت از مبدا فرودگاه از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. میزان استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای مسافران هوایی نیز 21 درصد می‌باشد.

هرچند خودروهای سرویس‌های آنلاین به زودی این امکان را پیدا می‌کنند تا مسافران را در ساختمان ترمینال فرودگاه سوار و پیاده کنند، اما محدودیت‌‎هایی در اطراف ترمینال Canada Place Wayوضع خواهد شد. به دلیل فضای جاده‌ای محدود در این محل این تصمیم گرفته شده و خودروهای این سرویس‌ها نمی‌توانند وارد این منطقه شوند.

منبع: Daily Hive