Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

نکاتی مهم برای کسانی که اولین زمستان خود در کانادا را می‌گذرانند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید شما داستان‌های مختلفی درباره سرمای شدید زمستانی کانادا و طولانی بودن آن شنیده باشید. حقیقت آن است که زمستان‌های کانادا سرد و طولانی هستند و دمای هوا در اوتاوا و تورنتو تا منفی 30 درجه نیز پایین می‌رود، اما با یک برنامه‌ریزی ساده و تهیه برخی لباس‌ها می‌توانید به راحتی در این دماها نیز به فعالیت‌‎های روزمره خود ادامه دهید. خبر خوب دیگر آن است که منزل شما دارای گرمایش مرکزی خواهد بود و همین موضوع شرایط را برای گذراندن زمستان بسیار دل‌انگیز و مطبوع خواهد کرد. این وضعیت تقریبا در تمام فضاهای مسقف سطح شهر حاکم است و به همین دلیل می‌توانید بیشتر زمان خود را در جاهایی گرم بگذرانید.

کانادایی‌ها افرادی انطباق‌پذیر هستند که در گذر زمان چگونگی گذراندن این فصل سرد را یاد گرفته‌اند. بسیاری از اتومبیل‌های جدید دارای استارت از راه دور هستند، به این ترتیب در صبح‌های سرد زمستان می‌توانید از داخل منزل خود خودرو را روشن کرده و منتظر بمانید تا به اندازه کافی گرم شود. به این ترتیب از منزل گرم به داخل اتومبیل گرمتان خواهید رفت. در صورتی که به تازگی به کانادا مهاجرت کرده باشید احتمالا هنوز صاحب خودرو نشده‌اید. به همین دلیل در صورتی که در فصل زمستان مجبور به استفاده از حمل‌ونقل عمومی باشید احتمالا منتظر ماندن در ایستگاه‌‎های اتوبوس در هوای سرد بسیار آزاردهنده خواهد بود. برای همین بهتر است چند نوع لباس مناسب که در زیر درباره آن‌ها توضیح داده شده را حتما برای خود تهیه کنید.

برای گرم ماندن به چه چیزهایی نیاز خواهید داشت

  1. ژاکت گرم زمستانی

بهتر است لباس گرم زمستانی خود را پس از رسیدن به کانادا تهیه کنید، زیرا قیمت آن در کشور خودتان به احتمال زیاد بیشتر از کانادا خواهد بود. در هنگام خرید ژاکت زمستانی باید دقت داشته باشید که به اندازه کافی ضخیم باشد، گردن شما را بپوشاند و کلاه نیز داشته باشد. ژاکت‌های زمستانی کانادایی به طور خاص برای دماهای منفی طراحی شده‌اند. در صورتی که مطمئن نیستید ژاکت یک فروشگاه برای این دماها مناسب هست یا خیر حتما از فروشنده درباره آن سوال کنید.

آن‌ها معمولا گزینه‌های بسیار متنوعی برای زمستان و نیاز شما دارند. حواستان باشد برخی برندهای پوشاک در بازار وجود دارند که از قیمت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند، اما محصولات آن‌ها به اندازه ژاکت‌هایی که واقعا گرمتان می‌کنند مناسب نیست. همیشه به زمان اعمال تخفیف در فروشگاه‌ها توجه کنید و با جست‌وجوی آنلاین بهترین گزینه از نظر کیفیت و قیمت را برای خودتان بیابید.

  1. کفش زمستانی

پوشیدن اسنیکرز و کفش‌های معمولی بر روی برف و یخ بسیار خطرناک است و بدون شک پاهای شما نیز سرد خواهند شد. هرچند شهرداری‌های کانادا در فصل زمستان معابر را به خوبی نمک‌پاشی می‌کنند، اما در هنگام پیاده‌روی در فصل زمستان در پیاده‌رو و خیابان‌ها باید بسیار مراقب باشید. حتما یک جفت کفش زمستانی باکیفیت را تهیه کرده و تا جای ممکن قیمت بالایی برای آن‌ها بپردازید. مطمئنا در سرما و برف سنگین و حین پیاده‌روی قدردان این هزینه خواهید بود.

در صورتی که می‌خواهید کفش‌های زمستانی ارزانی بخرید که برای یک زمستان جوابگوی شما باشند نیز گزینه‌های زیادی وجود دارند، اما نباید انتظار خیلی زیادی از آن‌ها داشته باشید. هنگام خرید کفش‌های زمستانی معمولا به همان اندازه که خرج کرده‌اید کالای باکیفیتی نیز دریافت خواهید کرد. کفش‌های زمستانی عملکردی بسیار بیشتر از ایجاد اصطحکاک هنگام پیاده‌روی بر روی سطوح یخی و برفی دارند. به طور معمول گرمای بسیار زیادی از طریق پاها خارج می‌شوند و سطح زمین نیز بسیار سرد است. کفش‌های زمستانی مخصوص دارای یک لایه ضخیم داخلی هستند که گرمای پاها را حفظ می‌کند و از ورود سرمای هوا نیز جلوگیری می‌کنند. در عین حال این اجازه ر نیز می‌دهند تا پاها همچنان به تنفس بپردازند. همچنین یک جفت کفش خوب می‌تواند برای گذراندن اولین سال شما پس از مهاجرت به کانادا بسیار ضروری باشد.

  1. کلاه و یا توک زمستانی

پس از تهیه ژاکت و کفش زمستانی مطمئنا نوبت به کلاه گرم می‌رسد. شما باید خود را برای خرید اولین توک زمستانی آماده کنید. این نوع کلاه بافتنی با داشتن یک توپ نخی بر بالا به خوبی سر را در برابر سرمای هوا و وزش باد حفظ می‌کند. کانادایی‌ها به این نوع کلاه‌ها توک می‌گویند اما در سایر نقاط دنیا به اسامی دیگری نیز شناخته می‌شوند. شما احتمالا می‌توانید این کلاه را از فروشگاهی که ژاکت خود را خریداری کرده‌اید تهیه کنید. حتما انواعی از آن را که گوش‌ها را نیز می‌پوشانند خریداری کنید. این کلاه‌ها دارای شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های گوناگونی هستند.

  1. دستکش و شال گرم

داشتن دستکش‌های گرم برای فصل زمستان کانادا بسیار ضروری هستند. با کاهش دما و رسیدن آن به منفی 20 درجه سانتی‌گراد در صورتی که خارج از خانه هستید باید دست‌های خود را از تماس با سرما حفظ کنید. داشتن شال نیز گردن شما را در مواجهه با سرما گرم نگه می‌دارد. این دو لباس ساده می‌توانند تجربه شما از این فصل سرد سال را کاملا تغییر دهند و باعث گردند روزهای مطبوع‌تری را در کانادا سپری کنید.

  1. ماگ مسافرتی زمستانی

در صورتی که از نوشیدن یک فنجان چای و یا قهوه گرم در صبح سرد زمستان لذت می‌برید حتما باید لوازم موردنیاز برای آن را نیز تهیه کنید. یک ماگ مسافرتی زمستانی شبیه به قمقمه است، اما طراحی آن به گونه‌ای است که نوشیدن را بسیار تسهیل می‌کند. در صورتی که قهوه داغ خود را درون یک فنجان معمولی بریزید و آن را در دماهای منفی حمل کنید بلافاصله سرد خواهد شد. ماگ‌های زمستانی دارای بدنه‌ای ضخیم و درب مناسبی هستند که امکان نوشیدن قهوه و چای بدون باز کردن درب را فراهم می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید از نوشیدن چای یا قهوه داغ در فضای باز و سرمای هوا همواره لذت ببرید. علاوه بر این خوردن نوشیدنی‌های گرم در زمستان بسیار مفید است و شما را سرحال‌تر خواهد کرد.

منبع: Prepare for Canada