Tuesday, April 16, 2024
1.7 C
Calgary

وعده جدید حزب NDP برای تحت پوشش بیمه قرار دادن هزینه‌های دندانپزشکی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به تازگی حزب NDP در یکی از کمپین‌های انتخاباتی خود وعده داده که در صورت روی کار آمدن دولت NDP پس از انتخابات پیش رو برای تامین هزینه‌های دندانپزشکی عمومی خانواده‌های دارای درآمد کمتر از 70،000 دلار در سال برنامه‌ای جامع و عملی ارائه خواهد داد. جاگمیت سین روز چهارشنبه این اظهارات را به عنوان گام نخست به منظور اضافه کردن هزینه‌های دندانپزشکی در بیمه بهداشت عمومی برای تمام شهروندان کانادا بیان کرده است.

سین در روز چهارشنبه صبح و در جمع حاضرین در کلینیک آموزشی بهداشت دهان و دندان در کالجی واقع در Sudbury اونتاریو اعلام کرد که این پوشش بیمه از سال 2020 آغاز به کار خواهد کرد و به شکلی جزئی خانواده‌هایی که دارای درآمدی بین 70،000 تا 90،000 دلار باشند را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

او افزود: ما این را می‌دانیم که بهداشت دهان و دندان برای سلامت کل بدن ضروری است. در حال حاضر تعداد زیادی از شهروندان کانادایی وجود دارند که قادر به پرداخت هزینه‌های خدمات دندانپزشکی نیستند.

به گفته حزب NDP حدود شش میلیون نفر کانادایی نمی‌توانند هر سال یکبار به دندانپزشک مراجعه کنند، زیرا قادر به پرداخت هزینه‌های آن نیستند. این دسته از افراد اغلب پس از وخیم‌تر شدن مشکلات دهان و دندان خود مجبور به مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان‌ها می‌شوند. به گفته این حزب تنها با معاینه ساده و منظم در مراکز دندانپزشکی می‌توان از وخیم‌تر شدن این مشکلات و تبدیل آن‌ها به عفونت‌های عمیق و دردهای شدید جلوگیری کرد.

سین این دسته از هزینه‌ها را جزو هزینه‌های کوچک دسته‌بندی می‌کند که شامل برخی از مشکلات اساسی هستند که شهروندان قادر به پرداخت هزینه حل آن‌ها نیستند.

آقای سین در جمع حاضرین و با تکرار مجدد شعار NDP در کمپین‌های انتخاباتی گفت: ما برای شما در این‌جا حضور داریم، ما برای شما می‌جنگیم و ما در کنار شما هستیم.

به گفته حزب NDP تحقیقات نشان می‌دهند که ارائه خدمات دندانپزشکی در بخش اورژانس سالانه چیزی در حدود 155 میلیون دلار برای سیستم بهداشت عمومی هزینه دارد.

دفتر بودجه مجلس پیشبینی کرده که برنامه این حزب در سال اول برای دولت 560 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. در سال دوم نیز با عضویت تعداد بیشتری از شهروندان برای دریافت این خدمات هزینه‌ آن به رقم 1.9 میلیارد دلار خواهد رسید. این دفتر برآورد کرده که در سال‌های بعد نیز این سیستم بیمه درمانی هرساله بین 825 تا 850 میلیون دلار برای دولت هزینه در بر دارد.

به گفته سین این پوشش بیمه فوری در قالب برنامه بیمه فدرال اعمال می‌شود و برای اجرای آن باید مذاکراتی پیچیده با مسئولان استانی در حوزه مراقبت‌های بهداشت عمومی انجام گیرد.

منبع: Daily Hive