Tuesday, April 23, 2024
15.6 C
Calgary

پرطرفدارترين محلات كلگرى برای زندگی كدامند و چرا؟ (قسمت اول)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نويسندهمهرداد باقرى، مشاور املاك در شهر كلگرى

در اول مقاله بايد اشاره كنم كه محله ايده آل براى هر خانواده با توجه به نياز، بودجه و هدف از خريد ملك متفاوت خواهد بود. در اين مقاله تنها سعى مى شود، تعدادى از محلات محبوب در كلگرى را معرفى و اطلاعات بيشترى را در مورد آنها بازگو كنم و به اين معنا نيست كه ساير محلات، مكان مناسبی نيستند.

Aspen Woods

اين محله واقع در غرب كلگرى، به علت طراحى زيبا و سايز بزرگ خانه‌هاى در آن، محبوب است. اين محله اكثرا در سال هاى ٢٠٠٠ تا ٢٠١٥ ساخته شد و در نتيجه خانه‌هاى جديد ساز زيادى دارد. نزديكى به مركز شهر و داشتن مترو شهرى از ديگر محاسن اين محله است. همچنين اين محله نزديك به مدرسه‌هاى عمومى و خصوصى با كيفيت زيادى است.

جمعیت این محله در سال ۲۰۱۶، ٩٠٠٠ نفر بوده است که ٤٠٪ آن از مهاجران هستند.

ميانه قيمت خانه‌هاى مستقل در اين محله حدود ٩٠٠ هزار دلار است. ميانه درآمدى ساكنان آن هم در سال ٢٠١۶، حدود ٢٠٠ هزار دلار بوده است. ٧٧٪ از ساكنين اين محله داراى تحصيلى تكميلى هستند.

Signal Hill

اين محله واقع در غرب كلگرى، در ميان سال هاى ١٩٨٠ تا ٢٠٠٠ ساخته شد. نزدیکی این محله به خیابان ۱۷ و مترو، دسترسی آسانی برای ساکنان محله فراهم نموده. جمعیت این محله در سال ۲۰۱۶، ۱۳۷۰۰ نفر بوده است که ۳۳٪ آن از مهاجران هستند.
ميانه قيمت خانه‌هاى مستقل در اين محله حدود ۶۸۰ هزار دلار است. ميانه درآمدى ساكنان آن هم در سال ٢٠١۶، حدود ۱۲۳ هزار دلار بوده است. ۶۶٪ از ساكنين اين محله داراى تحصيلى تكميلى هستند.

Edgemont

یکی از محلات قدیمی شمال غربی کلگری، که ميان سال هاى ١٩٨٠ تا ٢٠٠٠ ساخته شده است. بافت سرسبز محله و نزدیکی به پارک طبیعی Nose Hill از جاذبه های این محله است. مهمترین مشخصه این محله داشتن مدارس دولتی با کیفیت بالاست. جمعیت این محله در سال ۲۰۱۶، ۱۶۰۰۰ نفر بوده است که ۴۲٪ آن از مهاجران هستند.

ميانه قيمت خانه هاى مستقل در اين محله حدود ۶۱۰ هزار دلار است. ميانه درآمدى ساكنان آن هم در سال ٢٠١۶، حدود ۱۲۸ هزار دلار بوده است. ۶۹٪ از ساكنين اين محله داراى تحصيلى تكميلى هستند.

Varsity

اين محله قدیمی در شمال غربی کلگری، در ميان سال هاى ١٩٥٠ تا ١٩٧٠ ساخته شده است. نزدیکی به دانشگاه کلگری، بیمارستان کودکان و Foot hills و مارکت مال موقعیت منحصر به فردی برای این محله ایجاد کرده است. نزديكى به خيابان هاى اصلى هم دسترسى خوبى به اين محله داده است. جمعیت این محله در سال ۲۰۱۶، ۱٢۰۰۰ نفر بوده است که ٢٩٪ آن از مهاجران هستند.

ميانه قيمت خانه هاى مستقل در اين محله حدود ۶٥٠ هزار دلار است. ميانه درآمدى ساكنان آن هم در سال ٢٠١۶، حدود ٨٥ هزار دلار بوده است. ٧٠٪ از ساكنين اين محله داراى تحصيلى تكميلى هستند.

در مقالات بعدى تعداد بيشترى از محلات را معرفى خواهم كرد.