Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

car2go از شهر کلگری می‌رود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ایوان وولی که از اعضای شورای شهر کلگری است قصد دارد روز دوشنبه با معرفی طرحی جدید از مدیران شهر بخواهد تا گزینه‌های جدیدی برای سیستم حمل‌ونقل کلگری بیابند تا پس از خروج car2go در شهر فعالیت کنند.

این شرکت اشتراک اتومبیل امروز صبح جمعه ۲۸ سپتامبر در وبسایت خود اعلام کرد که قصد دارد فعالیت خود در شهرهای کلگری، آوستین، پورتلند و شیکاگو را متوقف کند. در این اطلاعیه آمده: گرفتن این تصمیم برای شرکت بسیار سخت بوده است. ما باید با این واقعیت دشوار روبرو شویم که با وجود تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته داشتیم، برآورد مناسبی از منابع و سرمایه‌گذاری‌های موردنیاز برای ارائه خدمات در این بازارهای پیچیده و بزرگ حمل‌ونقل را نداشتیم. به همین دلیل باید به سرعت تغییراتی را در برنامه‌های حمل‌ونقل و خدمات خود اعمال کنیم.

این خبر برای مشترکین car2go بسیار شکه‌کننده بوده است.

سانی که یکی از این مشترکین است می‌گوید: من همیشه گمان می‌کردم که این سامانه در کلگری موفق عمل می‌کند. کلگری یکی از شهرهایی است که از این سیستم در آن بسیار استفاده می‌شود و من معمولا خودروهای آن‌ها را سوار می‌شوم.

او می‌گوید که با رفتن این سیستم حمل‌ونقل از شهر کلگری قصد دارد سفرهای خود را بیشتر با پای پیاده و دوچرخه انجام دهد. او افزود: با اینحال شرایط در طول فصل زمستان مطمئنا سخت‌تر خواهد شد.

وولی می‌گوید ترجیح آن است که مسئولان شهرداری تمام تلاش خود را برای حفظ car2go در شهر کلگری انجام دهند، در غیر اینصورت باید به فکر جذب سایر شرکت‌های فعال که قادر به ارائه خدماتی مشابه هستند باشند.

مسئولان car2go طی اطلاعیه‌ای CTV گفته‌اند که رقابت با سایر شرکت‌های اشتراک اتومبیل و وضعیت اقتصادی بد منطقه دو دلیل اصلی برای خروج آن‌ها از کلگری بوده است. در این اطلاعیه گفته شده: ما کاملا معتقدیم که شهروندان کلگری لایق سیستم رایگان اشتراک اتومبیل هستند. با وجود آن‌که ما در سال‌های گذشته تلاش فراوانی کردیم تا مسئولان شهرداری را مجاب کنیم با سیاست‌های خود از خدمات اشتراک اتومبیل حمایت کنند، اما پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته است. در حال حاضر به دلیل رکود اقتصادی موجود و افزایش رقابت در بازار مجبور هستیم به فعالیت خود در شهر کلگری پایان دهیم.

قرار است car2go در هالووین 2019 از شهرهای کلگری، آوستین، دنور و پورتلند خارج شود. این شرکت پس از آن و در تعطیلات سال نو از شهر شیکاگو نیز خارج خواهد شد. مشترکین car2go در این شهرها هیچگونه بازپرداخت نقدی دریافت نخواهند کرد، اما حساب آن‌ها فعال باقی خواهد ماند و می‌توانند در شهرهایی که car2go هنوز فعالیت می‌کند خودرو کرایه کنند.

مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند که به فعالیت خود در شهرهای ونکوور، مونتریال، نیویورک، سیاتل و واشنگتن ادامه می‌دهند.

سرویس car2go در تابستان سال 2012 به شهر کلگری آمد. بر اساس آمار منتشر شده این شرکت 143،118 مشترک در کلگری دارد و ناوگان خودروهای آن‌ها در این شهر 600 دستگاه هستند.

البته کلگری اولین شهر کانادا نیست که car2go از آن خارج می‌شود. در سال 2018 نیز این شرکت به دلیل وضع قوانین پارک جدید از سوی شهرداری تورنتو این شهر را ترک کرد.

منبع: CTV News