Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

مرغ‌های پخته شده، به علت احتمال آلودگی به باکتری لستریا فراخوانی می‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس بازرسی بهداشت مواد غذایی کانادا (CFIA)، گوشت مرغ‌های پخته شده‌ی برخی برندهای مواد غذایی را به علت احتمال وجود آلودگی باکتری  Listeria monocytogenes از بازار برگشت می‌زند.

توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد غذایی، رستوران‌ها، هتل‌ها، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان نباید از مواد غذایی لیست زیر استفاده کنند یا آن‌ها را بفروشند.

محصولات زیر در British Columbia، Alberta، Nova Scotia، Ontario، Quebec و Saskatchewan به فروش رسیده‌اند.

اگر احساس می‌کنید به خاطر استفاده از یکی از این محصولات برگشت‌خورده مریض شده‌اید، با پزشک خود تماس بگیرید.

مواد غذایی داخل منزل، مغازه یا رستوران خود را چک کنید و مطمئن شوید هیچ‌یک از محصولات ذکر شده را ندارید و اگر از این محصولات در مواد غذایی خود پیدا کردید، یا آن‌ها را دور بریزید و یا به مغازه‌ای که از آن خریده‌اید پس بدهید.

مواد غذایی آلوده به باکتری Listeria monocytogenes، ممکن است خراب یا فاسد به نظر نرسند، اما می‌توانند باعث بیماری شما شوند. علائم بیماری‌های ناشی از این باکتری شامل سردرد، تب مداوم، گرفتگی عضلات، حالت تهوع، استفراغ و گرفتگی گردن است.

زنان باردار، افراد مسن و افرادی که از ضعف سیستم‌ایمنی رنج می‌برند، بیش از دیگران در معرض خطر هستند. اگرچه زنان باردار ممکن است در صورت آلوده شدن تنها علائم یک سرماخوردگی ساده را داشته باشند، اما باز هم احتمال عفونت و در نتیجه منجر شدن به زایمان زودرس، عفونت نوزاد و یا زایمان نوزاد مرده نیز وجود دارد.

در صورتی آلودگی شدید، امکان مرگ در اثر این بیماری نیز وجود دارد.

تا کنون هیچ خبری مبنی بر مصرف این محصولات گزارش نشده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت رسمی CFIA مراجعه کنید.

منبع: DailyHive