Monday, April 29, 2024
5.6 C
Calgary

جمع‌آوری شیرخشک Enfamil به دلیل وجود باکتری مرگبار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت Enfamil محصول Nutramigen A+ LGG Hypoallergenic Infant Formula را به دلیل احتمال آلودگی به نوعی باکتری خطرناک جمع‌آوری می‌کند.

این فراخوان از طرف آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) منتشر شده است. در این اطلاعیه آمده که این احتمال وجود دارد قوطی‌های 561 گرمی پودر شیر خشک با کد UPC به شماره 0 56796 00498 2 و 0 56796 00498 5 به یک پاتوژن به نام کرونوباکتر ساکازاکی آلوده باشند. طبق اطلاعیه منتشر شده در وبسایت Enfamil این محصولات اولین بار در ماه جولای و آگست 2023 توزیع شده‌اند.

باکتری Cronobacter هرچند به ندرت مشاهده می‌شود، اما می‌تواند برای نوزادان کشنده باشد. به گفته CFIA این باکتری می‌تواند سبب عفونت‌های نادر در جریان خون و سیستم عصبی مرکزی شود و نوعی مسمومیت خون به نام سپسیس را ایجاد کند. همچنین برخی از عفونت‌های شدید روده‌ مانند انتروکولیت نکروزان، که در نوزادان شایع است، با این باکتری در ارتباط هستند.

مسمومیت غذایی با کرونوباکتر ساکازاکی شاید به ظاهر چندان مهم نباشد، اما می‌تواند سبب بروز بیماری‌های شدید شود. سازمان CFIA هشدار داده است که محصولات مسموم به هیچ عنوان مصرف نشوند و خریداران آن‌ها را به فروشگاه‌ها بازگردانند. کسانی که این محصولات را خریداری کرده‌اند می‌توانند با شرکت Enfamil به شماره تماس 1-866-534-9986 تماس بگیرند تا فرایند بازپرداخت هزینه به جریان بیافتد.

طبق گزارش CFIA تاکنون هیچ مورد بیماری به دلیل مصرف محصولات مذکور گزارش نشده است.

منبع: CTV News