Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

جریمه سنگین پارو نکردن برف معابر اطراف خانه در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر شما نیز جزو آن دسته از شهروندان کلگری هستید که از دریافت جریمه سرسام‌آور به خاطر برف‌روبی پیاده‌راه اطراف خانه خود توسط شهرداری پس از بارش‌های آخرهفته تعجب کرده‌اید این مقاله را تا آخر دنبال کنید تا علت آن را دریابید.

بر اساس آیین‌نامه شهرداری کلگری مالکین منازل مسکونی که در مجاورت پیاده‌راه واقع شده‌اند مسئول پاکسازی این معابر تا مدت زمان 24 ساعت پس از پایان آخرین بارش برف هستند.

در صورتی که این کار انجام نشود مالکین در معرض پرداخت جریمه حداقل 150 دلاری بابت پاکسازی معابر توسط کارکنان شهرداری قرار می‌گیرند. در صورت تکرار این رفتار جریمه پرداختی به 250 دلار افزایش می‌یابد.

بعلاوه مالکین خاطی بابت تکرار مجدد این رفتار مجبور به پرداخت 500 دلار و در صورت تکرار بیشتر ملزم به پرداخت 750 دلار خواهند بود. این افزایش جریمه در یک بازه 12 ماهه به شکل پلکانی برای مالکین خاطی اعمال خواهد شد.

با توجه به این‌که هم‌اکنون چند روز از پایان بارش برف می‌گذرد این احتمال وجود دارد که شما نیز جریمه سنگینی از طرف شهرداری دریافت کرده باشید. البته در صورتی که همین حالا سریعا نسبت به پاکسازی اطراف محل زندگی خود اقدام کنید ممکن است از پرداخت جریمه مربوطه رهایی یابید.

این قانون بر اساس بند 67 آیین‌نامه معابر شهرداری کلگری اجرا می‌شود. بر اساس این بند مالکین و یا ساکنین واحدهای خصوصی که در مجاورت پیاده‌رو و یا گذرگاهی قرار دارند که از مقابل درب منزل و یا کنار ملک آن‌ها عبور می‌کند

(a) پیاده‌راه و یا گذرگاهی به موازات خیابان و در مجاورت جاده

(b) پیاده‌راه و یا گذرگاهی به موازات خیابان و در مجاورت جاده که تنها یک بلوار و محوطه چمن‌کاری شده اباز خیابان فاصله داشته باشد

باید یخ و برف سطح آن را تا 24 ساعت پس از آخرین بارش، از قسمت‌هایی که در مجاورت ملک آن‌ها قرار دارد پاکسازی کنند، به صورتی که سطح راه کاملا عاری از برف باشد.

اگر ساکنین این کار را انجام ندهد پس از دریافت شکایت‌ و با در نظر گرفتن اولویت، ماموران شهرداری کلگری نسبت به پاکسازی معبر اقدام خواهند کرد. اما این بی‌توجهی شما حداقل 150 دلار برایتان جریمه در پی خواهد داشت. از آنجایی که می‌توان تنها با صرف چند دقیقه از این جریمه سنگین جلوگیری کرد، بی‌توجهی به این قانون به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد.

باید به این نکته نیز اشاره داشت افرادی که پول زیادی را برای خرید برف‌روب‌های موتوری گران‌قیمت هزینه کرده‌اند می‌توانند تا 48 ساعت پس از بارش برف بدون هیچگونه نگرانی درباره آلودگی صوتی این تجهیزات از آن‌ها استفاده کنند.

البته برخی از شهروندان به دلایل گوناگون قادر به پارو کردن برف اطراف خانه خود نیستند. به همین دلیل مسئولان شهرداری چند برنامه پاکسازی برف در محله‌های گوناگون راه‌اندازی کرده‌اند تا به کسانی که نیاز دارند کمک شود.

شما می‌توانید همیشه 10 یا 20 دلار به یک نوجوان پرداخت کنید تا پیاده‌راه، جلوی درب پارکینگ و مسیر مقابل درب منزلتان را پاک کنند. این به شما بستگی دارد که چطور می‌خواهید این کار را انجام دهید.

در صورتی که بعد از گذشت 24 ساعت از پایان بارش برف بخشی از پیاده‌راه پاکسازی نشده بود می‌توانید با شماره 311 تماس گرفته و ملک مربوطه را گزارش دهید. البته می‌توانید همسایه خوبی برای آن‌ها باشید و با پارو خودتان پیاده‌راه را تمیز کنید. به خودتان بستگی دارد!

منبع: Daily Hive