Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

نمایشگاه بدن حیوانات به موزهٔ TELUS Spark کلگری می‌آيد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همین پاییز گروه Body Worlds با نمایشگاهی جدید به موزهٔ TELUS Spark می‌آید، البته این بار خبری از نمایش بدن انسان‌ها نیست.

این نمایشگاه با نام Animal Inside Out شما را با دنیای درون بدن حیوانات مختلف آشنا می‌کند. از کبوترهای معمولی گرفته تا شترهایی که با دقت بدنشان تشریح شده است. بازدیدکننده‌ها به زیر پوست این حیوانات می‌روند و شباهت‌ها و تفاوت‌های بدن آنها با انسان را می‌بینند.

یکی از جالب‌ترین این مناظر، بدن تشریخ شدهٔ زرافه‌ای است که با قامت بلندش در وسط نمایشگاه خواهد ایستاد.

مانند نمایشگاه بدن انسان که Body Worlds برگزار کرده، اینجا هم بدن‌های این جانداران پس از مرگ با فرآیندی به نام Plastination که دکتر گونتر وُن هاگنز موسس Body Worlds در دهه ۱۹۷۰ اختراع کرد، محافظت شده‌اند.

با Plastination، چربی و بافت از بدن موجود مُرده حذف می‌شود و نوعی پُلیمر انفعالی، مثل رِزینِ سیلیکُن، به جای آن تزریق می‌شود.

نتیجهٔ استفاده از این فرآیند این است که همزمان با حفظ تمام و کمال بدن هر یک از جانوران، فرصت لایه‌برداری، نمایش، و حتی آزمایش عضلات، استخوان‌ها، سیستم گوارشی، عروق خونی، سیستم عصبی، و اعضای داخلی آنها هم وجود خواهد داشت.

خوب است بدانید که هیچ کدام از این حیوانات برای استفاده در نمایشگاه کشته نشده‌اند و مرگ آنها طبیعی بوده و بدنشان با کمک دانشگاه‌ها، باغ‌وحش‌ها، و گروه‌های حفظ حیوانات به دست آمده‌اند.

در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ نمونهٔ Plastination به نمایش در خواهند آمد.

Body Worlds: Animal Inside Out

  • زمان: از ۲۵ اکتبر تا ۱ مارس ۲۰۲۰
  • ساعت: ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • مکان: موزهٔ TELUS Spark
  • بلیت: آغاز فروش از روز اول نمایشگاه

منبع: Daily Hive