Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

تمبرهای جدید کانادا پست به افتخار لئونارد کوهن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا پست، به مناسب تولد 85 سالگی خواننده فقید لئونارد کوهن، از تمبرهای جدیدی رونمایی کرده که یاد این هنرمند را تازه نگه‌ می‌دارند. در 21 سپتامبر، در زادگاه این خواننده یعنی مونترال، سه تمبر در اختیار عموم قرار گرفت که به کوهن ادای احترام می‌کنند. تصاویر روی تمبرها، سه دوره مختلف از حرفه‌ی موسیقی او را نشان می‌دهند.

ناشر موسیقی کوهن، یعنی شرکت سونی میوزیک، همچنین از انتشار موسیقی جدید این خواننده معروف و آلبوم بعدی او با نام ممنون بابت رقص خبر داد.

در خبرنامه پست کانادا درباره‌ی حال‌وهوای موسیقی کوهن هم صحبت شده و در طول پنج دهه فعالیت حرفه‌ای، آهنگ‌های او «معنای واقعی میل و درد عشق رمانتیک را به تصویر کشیدند و به کاوش در تاریکی و روشنایی‌های تجربیات زندگی انسان‌ها پرداختند

تمبرها با تمرکز روی سه دوره مستقل از زندگی حرفه‌ای کوهن، به این خواننده و ترانه‌سرا ادای احترام می‌کنند:

  • آغاز فعالیت او در دهه 60 میلادی، شامل دو آهنگ با نام‌های سوزان و به امید دیدار، ماریان که محبوبیت زیادی پیدا کردند.
  • احیای محبوبیت دوباره در دهه 80 و اوایل دهه 90 با آهنگ فراموش‌نشدنی هله‌لویا که خواننده‌های دیگری هم آن را بعد از او خواندند.
  • کنسرت‌های او در یک تور جهانی 18 ماهه که در دهه 70 سالگی‌اش انجام گرفت و به دنبال آن، برای آخرین بار نبوغ خلاقانه‌اش را به رخ کشید و آلبوم تحسین‌‌برانگیز تاریک‌تر می‌خواهی‌اش را در اکتبر 2016 منتشر کرد. بعد از گذشت یک ماه از انتشار این آلبوم، لئونارد کوهن در سن 82 سالگی درگذشت.

کوهن پس از مرگش، جایزه جونو را برای هنرمند سال 2017 و همچنین بهترین آلبوم سال دریافت کرد. آهنگ تاریک‌تر می‌خواهی‌اش، که هم‌عنوان آلبوم بود، برنده جایزه گرمی سال 2018 برای بهترین اجرای راک شد.

جسیکا مک‌دونالد ، رییس هیئت مدیره کانادا پست گفته: «کانادا پست مفتخر است به این مرد با استعدادی که شعر و موسیقی‌هایش تمام کانادایی‌ها و مردم سراسر جهان را تحت‌تاثیر قرار داده ادای احترام کند.»

تمبرها در دادگاه شیشه‌ایِ موزه‌ی هنرهای زیبای مونترال رونمایی شدند که مشرف به نقاشی دیواری لئونارد کوهن روی ساختمان 21 طبقه‌ای واقع در خیابان کرسنت است.

منبع: Daily Hive