Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

جریمه سنگین شهرداری ونکوور برای پاک نکردن برگ درختان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هرچند رنگ نارنجی و آتشین برگ درختان زیبایی وصف‌ناپذیری به شهر ونکوور می‌بخشند، اما در صورتی که شهروندان در جمع‌آوری برگ‌هایی که در معابر ریخته‌اند کوتاهی کنند ممکن است با جریمه‌های بسیار سنگینی روبرو شوند.

طبق قوانین خیابان‌ها و ترافیک شهر ونکوور جمع‌آوری نامناسب برگ درختان با چنگک و یا دمنده می‌تواند تا 10،000 دلار جریمه برای شهروندان به همراه داشته باشد.

توصیه بسیار مهم دیگر برای شهروندان آن است که تا زمان درخشیدن نور خورشید در آسمان بهتر است برگ‌ها را از سطح معابر جمع‌آوری کنید. با خیس شدن برگ‌ها و چسبیدن آن‌ها به سطح خیابان کار جمع کردنشان نیز بسیار دشوار خواهد شد.

برگ‌های جمع‌آوری شده می‌توانند در سطل‌های زباله سبزرنگ ریخته شوند. در صورت پر شدن این سطل‌ها نیز می‌توان برگ‌ها را درون کیسه‌های زباله اضافی ریخته و آن‌ها را برای جمع‌آوری در آخرهفته کنار گذاشت.

شهرداری ونکوور نیز به کارکنان خود دستور داده تا بین ماه‌های نوامبر و ژانویه که اوج زمان ریختن برگ‌ درختان است در زمان‌های تعیین شده نسبت به جمع‌آوری برگ‌های خشک از خیابان‌های شهر اقدام کنند. برنامه شهرداری برای پاکسازی شهر از برگ‌ها از نواحی مرکزی ونکوور شروع شده و در نهایت به نواحی جنوبی شهر ختم می‌شود.

در خیابان‌هایی که نیاز به پاکسازی اضافی داشته باشند به صورت موقت علامت‌های ممنوعیت پارک همزمان با فعالیت مامورین شهرداری در کنار خیابان نصب خواهد شد. بر روی این علامت‌ها تاریخ ورود ماشین‌های پاکسازی برای جمع‌آوری برگ‌های باقی‌مانده نوشته می‌شود. این ماشین‌ها در دو روز متوالی به جمع کردن برگ‌ها اقدام می‌کنند که در هر روز یک سمت خیابان جارو می‌شود. البته پاکسازی پیاده‌راه‌ها بر عهده شهروندان است.

در صورت نصب تابلوهای موقت پارک ممنوع در خیابان باید تمامی ماشین‌های پارک‌شده از ساعت 7 صبح از سطح خیابان مربوطه تخلیه شوند و تا تاریخ نوشته شده بر روی علامت حق پارک در خیابان را نخواهند داشت.

در صورتی که صاحبان خودرو این کار را نکنند با جریمه 100 دلاری روبرو خواهند شد (این جریمه در صورت پرداخت تا 14 روز پس از صدور 60 دلار خواهد بود) و با خودروی آن‌ها با یدک‌کش جابجا می‌شود.

پس در این ایام بهتر است هر زمان که عکس‌های دیدنی خود از پاییز شهر ونکوور را می‌گیرید این نکته را نیز به یاد داشته باشید که باید پس از پایان عکاسی برگ‌های طلایی رنگ و نارنجی را از سطح معبر جمع‌آوری کنید.

منبع: Daily Hive