Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

فقط ۱۰٪ از جوانان کانادایی می‌توانند خانم‌ها را در مقام مدیرعامل تصور کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به واسطه یک نظرسنجی جدید، کمی بهتر با دیدگاه جوانان کانادایی نسبت به حضور خانم‌ها در نقش‌های رهبری آشنا می‌شویم.

این نظرسنجی که توسط Plan Canada برای روز جهانی دختر (۱۱ اکتبر) انجام شده، نشان می‌دهد که فقط ۱۰ درصد از جوانان کانادایی می‌توانند خانم‌ها را در مقام مدیرعامل تصور کنند.

طبق نتایج، در حالی که ۷۵ درصد از دخترها و خانم‌های جوان به توانایی خود برای رهبری اطمینان دارند، فقط ۵۵ درصدشان خود را صاحب اعتماد به نفس توصیف می‌کنند، و ۸۱ درصد از آنها حداقل گاهی به این فکر می‌کنند که برای تبدیل شدن به یک رهبر خوب، چه توانایی‌هایی دیگری باید کسب کنند.

تقریبا ۵۷ درصد از دخترها می‌گویند که گاهی تحت فشارند تا با تغییر رفتار خود بتوانند به آرزوهای رهبری‌شان نزدیکتر شوند. در این زمینه پسرها بیشتر برای توصیف دخترها از واژه‌هایی مثل غم‌خوار (۵۴٪) یا احساسی (۵۳٪) استفاده می‌کنند، و کمتر از واژه‌ای مثل مطمئن (۳۲٪).

Plan Canada می‌گوید این نتایج گویای آنند که با وجود پیشرفت‌ها، هنوز کلیشه‌ها و تصورات قدیمی جزو موانع اصلیِ رسیدن دخترها به پُست‌های رهبری هستند.

کارولاین رایزبرو، رئیس و مدیرعامل Plan Canada می‌گوید: «برای دومین سال پیاپی، داده‌های ما به خوبی نشانگر توانایی دخترها و خانم‌ها برای رهبری‌اند، اما کلیشه‌ها هنوز آنها را عقب نگه می‌دارند.»

«با اینکه دخترها اعتماد به نفس دارند، ولی نیازمند تغییر وضعیتیم به شکلی که پشتیبانی بدون قید و شرطی از زوایای مختلف زندگی‌شان دریافت کنند که آنها را قادر به دستیابی به رویاهای رهبری‌شان کند.»

Nanos که به نمایندگی از Plan Canada این نظرسنجی آنلاین را انجام داده نتایج را بر اساس نظرات ۱,۱۴۵ دختر و ۱,۰۶۵ پسر کانادایی اعلام کرده که بین ۱۴ تا ۲۴ سال سن دارند. زمان نظرسنجی هم ۱۵ تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹ بوده است.

منبع: Daily Hive